Avatar billede shm1976 Nybegynder
12. september 2003 - 13:12 Der er 6 kommentarer

Dropdownlist med filnavne

Jeg forsøger at få vist navnene på de filer, som ligger i et bibliotek, i en dropdownliste.

Jeg synes at have læst at funktionen GetFiles returnerer et string array af filenavne. Men der bliver ikke vist nogle filer.

Nogen der kan fortælle hvad jeg gør galt eller har andre metoder til at opnå det samme....

Sub Page_onload

    Dim i as integer
    Dim arrFiles as Array
    Dim intLength as integer

    arrFiles = Directory.GetFiles("c:\Filer")

    intLength = arrFiles.length

    For i = 0 To intLength-1
        ddlFileInAdsl.Items.Add(Path.GetFileName(arrFiles(i)))
    Next

    End Sub
Avatar billede willowwillow Nybegynder
12. september 2003 - 13:29 #1
Dette er godt nok C#, men funtion kald er det samme

int tealler =0;
string[] test = new string[System.IO.Directory.GetFiles( ""+Server.MapPath("icons\\icons\\")).Length];
test = System.IO.Directory.GetFiles( ""+Server.MapPath("icons\\icons\\"));

for (int i=0;test.Length>i;i++)
{
string somestring = "icons/icons/"+System.IO.Path.GetFileName(test[i].ToString());
// eller
string anotherstring = System.IO.Path.GetFileNameWithoutExtension(test[i].ToString());
tealler++;
}
Avatar billede shm1976 Nybegynder
12. september 2003 - 14:14 #2
Jeg synes at min fremgangsmåde er den samme....
jeg har tilføjet MapPath, men det ser ikke ud til at ændre noget ved situationen
Avatar billede willowwillow Nybegynder
12. september 2003 - 14:29 #3
det er vigtigt du benytter system.io.directory.getfiles og insætter i din dropdown. Jeg kunne forestille mig det ville se sådan ud ?

dim i as integer
dim arrFiles as Array
arrFiles = System.IO.Directory.GetFiles( ""&Server.MapPath("icons\\icons\\"))

for i = 0 To arrFiles.length-1
  ddlFileInAdsl.Items.Insert(i,System.IO.Path.GetFileName(arrFiles(i)))
Next
Avatar billede willowwillow Nybegynder
12. september 2003 - 14:30 #4
Jeg bruger insert istedet for add i dropdown, jeg ved ikke om det kunne være det
Avatar billede shm1976 Nybegynder
12. september 2003 - 14:40 #5
Tak for hjælpen jeg fandt løsningen....
Sub Page_onload  --> Sub Page_Load
og så fandt jeg ud af at kun relative filnavne understøttes
Avatar billede willowwillow Nybegynder
12. september 2003 - 14:41 #6
:-), den lagde jeg ikke mærke til...