Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. december 2000 - 14:34 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Dato m.m

Jeg har et felt i en db hvor der står en dato (22-12-00 f.eks) skal lige have et hurtigt script der tæller hvor mange dage der er gået indtil idag.
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. december 2000 - 14:38 #1
Venter på tdaugaard ;o) *S*
Avatar billede tpiil Nybegynder
24. december 2000 - 14:42 #2
venter på tdaugaard?? :)
så går der et stykke tid for han er vidst ikke hjemme :)
<% tidgaaet = date() - rs(\"felt\") %>
<%=tidgaaet%>
ved ikke om det virker, men jeg tror det :)
Avatar billede vandhunden Nybegynder
24. december 2000 - 14:45 #3
Det tror jeg ikke virker, der skal jo også tages hensysn til hvis der har været årsskifte og/eller månedsskifte.
Avatar billede tpiil Nybegynder
24. december 2000 - 14:46 #4
vandhunden >> jep det var nemlig det jeg også tænkte på :)
Avatar billede okay Nybegynder
24. december 2000 - 14:58 #5
hvis han var hjemme, så vil han komme før jer alle sammen **gg**
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. december 2000 - 14:58 #6
det virker ikke ;-/
Men det skal være sådan noget med \" Der er gået XX dage\" og ikke hele datoen
Avatar billede tpiil Nybegynder
24. december 2000 - 15:01 #7
okay >> desværre det er ikke altid han er hurtigst det har jeg flere eksempler på, når jeg har svaret f.eks. her http://www.eksperten.dk/spm/37732
hehe
Avatar billede da_nigga Nybegynder
24. december 2000 - 15:02 #8
Bjarke >>> Hmmm mener jeg har givet dig et script der gør det der.....
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
24. december 2000 - 15:36 #9
Hvis du ikke har noget imod at bruge JScript, kan det laves på følgende måde:

<%@LANGUAGE=\"JScript\"%>

Så er der <%
nu = new Date()
da = new Date([DBdata])
tilbage = Math.floor((da.getTime()-nu.getTime())/(1000*60*60*24))

Response.write(tilbage)%> dage til...

[DBdata] er i formatet \"MM-DD-YYYY\" - hvis DB\'en bruge YY, er du nødt til at lade scriptet lægge 2000 år til, når det foregår i eller efter Y2K ;)
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
24. december 2000 - 15:57 #10
rune_mariboe -> Det ser rigtigt ud ;-)
Ellers kan jeg selv rette det til
Avatar billede rune_mariboe Nybegynder
25. december 2000 - 04:17 #11
bjarke«Fin-fin :)
(Og det helt uden at have en kørende ASP fortolker..! *G* ;)