Avatar billede willowwillow Nybegynder
10. september 2003 - 15:52 Der er 1 kommentar og
1 løsning

dynamisk linkbutton event

Jeg opretter dynamiske linkbuttons og giver dem det samme command event.
Mit problem er at det tildelte event ikke dutter, medmindre det bliver kaldt i page load.
Mit spørgsmål er om jeg så skal til at bruge raisebubble eller jeg mangler at erklære et eller andet, eller skal lave en custom control.

eks

private void Page_Load(object sender, System.EventArgs e)
{
// Put user code to initialize the page here
if (!IsPostBack)
{
  bindDropDown();
}
void bindDropDown
{
...
// databinder en drop down liste
...
}
private void dropdownlist_SelectedIndexChanged(object sender, System.EventArgs e)
{
...
kald_funktion()
...
}
void kald_funktion()
{
for (i=0...)
LinkButton xx = new LinkButton;
xx.ID = ""+i;
xx.Text = "knap nr "+i;
xx.CommandName = ""+i;
xx.Command +=new CommandEventHandler(xx_Command);
..Control.Add(xx)
...
}
private void xx_Command(object sender, CommandEventArgs e)
{
...
//lidt kode til min knap
if (e.CommandName = "12")
......
}
Avatar billede roger Nybegynder
10. september 2003 - 22:06 #1
Eventbubbling vil ikke virke, da dine controls ikke loades ved postbacks. Du kan ikke fange events hvis dine controls ikke "eksisterer".

Er det tunge controls du har med at gøre, ville et forslag være at bruge eventrelays --> http://alliance.mamanze.com/mamanze/articles/?path=eventrelay

Under alle omstændigheder skal du have et objekt der håndterer dine events ved postbacks.
Avatar billede willowwillow Nybegynder
10. september 2003 - 22:11 #2
Jeg takker for vejvisningen, jeg er lidt ny hvad dynamisk events angår og mangler helheden. Jeg vil prøve at poste min løsning bagefter... :-) takker