Avatar billede msjubii.dk Nybegynder
09. september 2003 - 15:41 Der er 8 kommentarer

Dato formater

Jeg har downloadet et forum.
Men har brug fot at få lavet nogle udtræk fra det, på en anden side.

men i alt fald, så er access databassen bygget sådan op, at den gemmer datoformatet sådan: 20030908134252
tabellen i databasen er sat til text, og ikke dato formatering.

Hvordan hulen får jeg lige dette datoformat 20030908134252 (2003 09 08 13 42 52) til at ligne noget i stil med

8 september 2003 13:42:52
Avatar billede soes Nybegynder
09. september 2003 - 16:10 #1
Hvis du ikke vil ændre i den eksisterende kode og du er sikker på at inputet altid har den samme struktur kan du måske bruge mid funktionen fra vbscript

sDate = DB udtræk
sYear = Mid(sDate, 0,4)
sMonth = MonthName(Mid(sDate, 5,2))
sDay = Mid(sDate, 7,2)
sHour = Mid(sDate, 9,2)
sMinute = Mid(sDate, 11,2)
sSecond = Mid(sDate, 13, 2)

sDate = sDay & " " & sMonth & " " & sYear & " " & sHour & " " & sMinute & " " & sSecond
Avatar billede soes Nybegynder
09. september 2003 - 16:12 #2
Dette er dog ikke en løsning jeg selv ville bruge. Jeg vil nok foretrække at man ændrede i databasen og den dertil hørende kode så man fik noget kode der ville se lidt pænere ud.
Avatar billede msjubii.dk Nybegynder
09. september 2003 - 16:54 #3
Der er jeg helt enig, men har ikke mulighed for at ændre databasen, så skal jeg til at ændre de mange sider det forum bygger på, og det bliver alt for besværligt. Derfor er dette den nemmeste løsning.. Jeg prøver lige og kommer med et svar senere :) På forhånd tak..
Avatar billede msjubii.dk Nybegynder
10. september 2003 - 21:37 #4
Nu har jeg prøvet det, jeg får bare FALSE :-(
Avatar billede msjubii.dk Nybegynder
10. september 2003 - 21:41 #5
<script Language="VBScript">

sDate = rsR("T_LAST_POST")
sYear = Mid(sDate, 0,4)
sMonth = MonthName(Mid(sDate, 5,2))
sDay = Mid(sDate, 7,2)
sHour = Mid(sDate, 9,2)
sMinute = Mid(sDate, 11,2)
sSecond = Mid(sDate, 13, 2)
</script>

<%= sDate = sDay & " " & sMonth & " " & sYear & " " & sHour & " " & sMinute & " " & sSecond%>
Sådan stiller jeg det op
Avatar billede msjubii.dk Nybegynder
10. september 2003 - 21:43 #6
Avatar billede soes Nybegynder
10. september 2003 - 22:31 #7
Det skal afvikles server-side ikke client side, defor:
<%
sDate = rsR("T_LAST_POST")
sYear = Mid(sDate, 0,4)
sMonth = MonthName(Mid(sDate, 5,2))
sDay = Mid(sDate, 7,2)
sHour = Mid(sDate, 9,2)
sMinute = Mid(sDate, 11,2)
sSecond = Mid(sDate, 13, 2)
%>

bla bla bla

<%= sDate = sDay & " " & sMonth & " " & sYear & " " & sHour & " " & sMinute & " " & sSecond%>
Avatar billede soes Nybegynder
10. september 2003 - 22:32 #8
ups lige noget jeg overså
<%= sDate = sDay & " " & sMonth & " " & sYear & " " & sHour & " " & sMinute & " " & sSecond%>
skal være
<%= sDay & " " & sMonth & " " & sYear & " " & sHour & " " & sMinute & " " & sSecond%>