Avatar billede mbfstudio Nybegynder
09. september 2003 - 14:18 Der er 8 kommentarer

ok prøver igen vindue?

Har lige fået et rigtig svar ang vindue der skal åbnes i bestemt str.
window.resizeTo(800,600)

-Kan man vælge scrollbar fra?

beklager den forkerte katagori....Jeg fatter hat!
Avatar billede cdc Novice
09. september 2003 - 14:25 #1
Prøv: window.resizeTo('800,600','scrolling=0')
Avatar billede cdc Novice
09. september 2003 - 14:28 #2
scrollbars=1 skulle det være men har ikke testet, er bare et skud
Avatar billede mbfstudio Nybegynder
09. september 2003 - 14:30 #3
så bliver det bare et total lille vindue, dog uden scrollbar :-)
Avatar billede cdc Novice
09. september 2003 - 14:35 #4
:o) var også bare en tester. Hvornår laver du denne resize ved pageload eller via et link
Avatar billede mbfstudio Nybegynder
09. september 2003 - 14:37 #5
ved pageload:

<script language="JavaScript" type="text/javascript">
  window.resizeTo('800,600','scrolling=0')

</script>
    </head>
Avatar billede cdc Novice
09. september 2003 - 14:45 #6
havd med denne: <html>

<head>
<title></title>
<script type="text/javascript">
self.resizeTo(800, 600);
self.moveTo((screen.width - 800) / 2, (screen.height - 600) / 2);
</script>
</head>

<body>

</body>

</html>
Avatar billede roenving Novice
09. september 2003 - 21:54 #7
-- kender ingen metoder til at fjerne scrollbars på vinduer, som er åbnet, men det kan jo gøres når det åbnes:

<a href="#" onclick="window.open('ditLink.html','nytVindue','width=800,height=600,scrollbars=no');return false;">Åbn nyt vindue</a>
Avatar billede andjak Nybegynder
10. september 2003 - 09:19 #8
Du kan fjerne scrollbaren ved at sætte scroll="auto" ind i dit body-tag.
Altså <body scroll="auto">
Der kommer naturligvis en scrollbar hvis billede eller txt er større end dit vindue.