Avatar billede ultraflex Nybegynder
07. september 2003 - 16:37 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

At tjekke om en nyindtastet værdi er mindre end den gamle

Hejsa.

Kan man når en værdi i en text-form ændres, med JavaScript tjekke om den nye værdi er mindre end den der stod der før?

Altså jeg har en formular med en <input type=text> hvor der står f.eks. "5". Når dette tal bliver ændret til f.eks. "9", skal JavaScript finde ud af om det er laver end det gamle "5". Det første tal er indtastet af brugeren, og derfor vides værdien ikke permanent.

Jeg er ret lost mht. hvad jeg skal gøre. Håber jeg har forklaret det så det er til at forstå, jeg tvivler selv på samme =)
På forhånd tak!
Avatar billede ultraflex Nybegynder
07. september 2003 - 16:38 #1
Hvis man tilmed kunne finde differencen, ville det være top nice.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
07. september 2003 - 17:38 #2
Noget i den her stil:
<html>
<head>
<script type="text/javascript">
  var tal_foer;
  function tal(tal_nu)
  {
        tal_nu = parseInt(tal_nu);
        if (tal_nu < tal_foer) alert("jAJ");
  }

</script>
</head>
<body>
<form name="form1">
  <input type="text" value="3" name="ettal" onFocus="tal_foer = parseInt(this.value)">
  <input type="button" value="TRYK" onClick="tal(this.form.ettal.value);">
</form>
</body>
</html>
Avatar billede ultraflex Nybegynder
07. september 2003 - 19:04 #3
Tak, det ser jo fornuftigt ud. Jeg havde slet ikke tænkt i disse baner =)

Post et svar, så får du points.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
07. september 2003 - 20:54 #4
okay :-)