Prøv dette her.
På knappen har du disse 2 handlers:
global gMyCheckGoFrame
on beginSprite me
----Dette sætter en global som bruges til at stoppe og starte dit playHead.
gMyCheckGoFrame = FALSE
end
on mouseUp me
if gMyCheckGoFrame = FALSE then
gMyCheckGoFrame = TRUE
else
gMyCheckGoFrame = FALSE
end if
end
--------I scriptkanalen aller øverst sætter du dette script og trækker den lige så langt ud som din sprite
global gMyCheckGoFrame
on exitFrame
if gMyCheckGoFrame = FALSE then
go to the frame
end if
end
------------ Her er et script som stopper og starter lyd. Du skal først importere lyden til din castLib.
-----------Der er flere lyd kanaler i Director. Her sætter du din lyd til kanal 1 og overskriver alle andre lyde som evt. er i den kanal. Jeg vil råde dig til at læse Lingo hjælp omkring lyde fordi der er flere måder at gøre det på
on startMovie
puppetSound(1, ”dinLydsNavn”)
end
-------På en knap sætte du dette script:
on mouseUp me
if sound(1).isBusy() then
puppetSound(1, 0) -----stop lyd i kanal 1
else
---- hvis der ingen lyd er I kanal 1, start dinLyd
puppetSound(1, ”dinLydsNavnend")
J
http://www.balther.dk