Avatar billede mcpang Nybegynder
05. september 2003 - 16:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Loop-funktion i knap

Er der én der kan skrive koden for, hvordan jeg jeg får samme knap til at, først pause, og ved næste tryk spille videre.

on mouseWithin me
  cursor 280
end
on mouseLeave me
  cursor -1
end
on mouseDown me
  set the member of sprite the currentSpriteNum to member "GO-Over"
end
on mouseUp me
  pause(sprite "7")
end
Avatar billede lingodingo Nybegynder
06. september 2003 - 14:51 #1
Jeg skal vide hvad du vil stoppe og starte, er det en video, en Flash, en lyd eller hvad?
J
http://www.balther.dk
Avatar billede linvale Nybegynder
06. september 2003 - 21:26 #2
Nu når vi er ved den så ville det da ikke være så tosset med et hint til dette hvis det nu fek.s. er lyd?
jeg kan nemlig ikke få det til at virke hos mig.

Linvale
ps. jeg skal nok lave et spørgsmål hvis du gerne vil ha point. no probs der :)
Avatar billede mcpang Nybegynder
06. september 2003 - 21:45 #3
Jeg skal pause afspilningen af movien, ikke noget specielt..
Avatar billede lingodingo Nybegynder
07. september 2003 - 23:23 #4
Prøv dette her.

På knappen har du disse 2 handlers:

global gMyCheckGoFrame

on beginSprite me
----Dette sætter en global som bruges til at stoppe og starte dit playHead.
gMyCheckGoFrame = FALSE
end

on mouseUp me

  if gMyCheckGoFrame = FALSE then
gMyCheckGoFrame = TRUE
else
gMyCheckGoFrame = FALSE
end if

end
--------I scriptkanalen aller øverst sætter du dette script og trækker den lige så langt ud som din sprite
global gMyCheckGoFrame

on exitFrame

if gMyCheckGoFrame = FALSE then
go to the frame
end if

end

------------ Her er et script som stopper og starter lyd.  Du skal først importere lyden til din castLib.
-----------Der er flere lyd kanaler i Director. Her sætter du din lyd til kanal 1 og overskriver alle andre lyde som evt. er i den kanal. Jeg vil råde dig til at læse Lingo hjælp omkring lyde fordi der er flere måder at gøre det på

on startMovie
puppetSound(1, ”dinLydsNavn”)

end
-------På en knap sætte du dette script:

on mouseUp me
if sound(1).isBusy() then

puppetSound(1, 0) -----stop lyd i kanal 1
else
---- hvis der ingen lyd er I kanal 1, start dinLyd
puppetSound(1, ”dinLydsNavnend")

J
http://www.balther.dk
Avatar billede lingodingo Nybegynder
07. september 2003 - 23:27 #5
og så lige det sidste en gang til!

on mouseUp me
if sound(1).isBusy() then

puppetSound(1, 0) -----stop lyd i kanal 1
else
---- hvis der ingen lyd er I kanal 1, start dinLyd
puppetSound(1, ”dinLydsNavn")

end

J
http://www.balther.dk
Avatar billede lingodingo Nybegynder
08. september 2003 - 12:55 #6
Ubs, der mangler lige en "end if" lige før "end" og lige efter "puppetSound(1, "dinLydsNavn")" i slutningen af lyd scriptet. Det kan jo smutte når jeg bare skriver det i et text dokument i stedet for i Director.
J
Avatar billede linvale Nybegynder
08. september 2003 - 13:12 #7
så kan jeg bedre forstå det driller lidt :D
Avatar billede mcpang Nybegynder
10. september 2003 - 14:00 #8
Takker lingodingo, har ikke forsøgt det endnu. Men gør det senere i aften, og vender så tilbage.
Avatar billede mcpang Nybegynder
10. september 2003 - 19:53 #9
Det virker...Tak for hjælpen!!!