Avatar billede staticmotion Nybegynder
03. september 2003 - 23:52 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

pis nisse, xp lan virker ikke

hej der!
stationær og laptop med net kort instaleret og et crossed cabel imellem...godt så!
hvad fanden gør jeg så, ikke noget med nogle automatiske opstillinger af cd, jeg vil opsætte pc som styre netværk og internet forbindelse og bærbar til at kunne gå på net også og begge skal kunne share alt på c drev!!!

nemt ikke så 200 p til den der kan få mig til at starte internet fra bærbar i aften!!!

hilsen mads
Avatar billede codebase Praktikant
04. september 2003 - 00:00 #1
Har du en router til internettet ? eller er det 'kun' et lokal netværk ?

Du kan opsættet følgende netværk:
stationær
tcp/ip IP 192.168.1.10

Laptop
tcp/ip 192.168.1.11

Huske fildeling
Avatar billede codebase Praktikant
04. september 2003 - 00:03 #2
Laptop
gateway 192.168.1.10
Avatar billede codebase Praktikant
04. september 2003 - 00:04 #3
husk samme workgroup..
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2003 - 00:04 #4
Dvs, vi har 7 minutter til det ? *s*

Højreklik Mine netværkssteder, vælg egenskaber. Klik File | Network setup wizard. Så starter en guide. Prøv at følge den. Blot læs hvad der står på skærmen og sæt krydserne de rigtige steder, så er det faktisk lige ud af landevejen. Såvidt jeg husker laver den enda en diskette, som du blot propper i den bærbare bagefter der opsætter dens netværk.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. september 2003 - 00:10 #5
yeps..lav en disk pg installer den på den anden pc..ligetil..husk at dele noget. Og prøv at søg efter den anden pc..højreklik.
Se hvad den anden pc hedder under egenskaber for denn computer 2. faneblad.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
04. september 2003 - 00:37 #6
hmm..nåede det nok ikke..O)..go´nat.
Avatar billede staticmotion Nybegynder
04. september 2003 - 01:00 #7
hey soory for at være lidt væk herfra lol....det virker nu...sådan da....
MEN.....min søde kæreste isabelle kan altså ikke komme på nettet...men hun kan godt drøne rundt på min harddisk??????

hvordan kommer hun på nettet ???

hilsen mads
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2003 - 07:23 #8
Til tider kan der være problemer med dns, og det er muligvis det der er problemet. I de tilfælde plejer jeg blot at skrive dns serverne ind på klienten (den bærbare).
Du ser dem ved at åbne en dosprompt på den stationære, og køre denne kommando:
ipconfig /all

Kig efter Ipaddresserne på DNS serverne.

Disse ipaddresser skriver du ind på den bærbare, sådan her:
Højreklik Mine netværkssteder, vælg egenskaber. Højreklik LAN forbindelsen og vælg egenskaber. Find TCP/IP i boksen og klik knappen egenskaber. I den nederste ramme (DNS) sætter du kydset i "brug følgende dns ..." og skriver de 2 DNS-ipaddresser ind som du fandt på den stationære.

Kontroller efterfølgende ved at gå i en dosboks og køre kommandoen:
ping www.novell.com

Den skulle gerne svare nogenlunde sådan her:
Pinging www.novell.com [130.57.4.27] with 32 bytes of data

Reply from 130.57.4.27: bytes=32 time=193ms TTL=46
Reply from 130.57.4.27: bytes=32 time=199ms TTL=46
Reply from 130.57.4.27: bytes=32 time=194ms TTL=46

Ping statistics for 130.57.4.27:
    Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
    Minimum = 193ms, Maximum = 199ms, Average = 194ms

Gør den det skulle den være ok. Gør den det ikke så skriv lige fejlmeddelelsen her.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
04. september 2003 - 22:18 #9
Takker for point :-)