Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. september 2003 - 09:28 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Trykke Esc og luk program

Hejsa..

Jeg har et lille spørgsmål..

Jeg har et program som jeg gerne vil have til at lukke når man trykker Esc lige meget hvad der er i focus...

Det er vel ikke nødvendigt at gå ind under OnKeyDown event på alle mine kontroler for at gøre dette...

Har heller ikke rigtig lyst til at bruge det der Hook ting...

Er der andre måder?
Avatar billede jpk Nybegynder
03. september 2003 - 11:53 #1
Hvilken type app?
Det er MFC, ikke?
Er det dialog eller frame?
Hvilken opførsel ser du nu, hvornår lukker programmet og hvornår ikke?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
03. september 2003 - 14:18 #2
BCB
Normal Form
Jeg har en OnKeyDown event på min Form1 og det virker selvfølgelig, men hvis min cursor står i et Edit felt så virker det jo ikke.
Avatar billede jpk Nybegynder
03. september 2003 - 15:49 #3
Du skal på en eller anden måde intercept'e dit event loop (i din form) og fange de messages du er interesseret i, før kontrollerne får dem.

Jeg ved ikke hvordan det gøres i en BCB app, men kan da nævne at det i en MFC app er ret simpelt, nemlig ved at override PreTranslateMessage funktionen.
Måske du kan finde noget lign. i BCB...
Avatar billede fleniels Nybegynder
04. september 2003 - 15:42 #4
Lav et message loop i main app. og test på keydown messages, så skal du ikke længere tænke på om du har flere forms eller objekter og hvilke der har fokus.
Avatar billede emileej Nybegynder
10. september 2003 - 11:32 #5
BCB fanger alle messages for een. mcgoat jeg mener at saa laenge du ikke fanger OnKeyDown i nogle af dine andre objekter, sendes den vidre op igennem hirakiet indtil den naar et objekt der goer (din form). Hvis jeg har ret boer det virke ved at du bare opretter en OnKeyDown handeler for din form, der fanger ESC tryk.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
02. oktober 2003 - 12:48 #6
Virker desværre ikke :o(
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. april 2004 - 08:05 #7
lukker :(