Avatar billede deamill Nybegynder
03. september 2003 - 08:15 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Test load af database

Hejsa,

Er der nogen, som har et simpelt script, hvor man kan fylde en tabel op med x antal megabyte - F.eks. ved at gentage en insert, med noget tilfældigt data x gange!?

/deamill
Avatar billede holdam Nybegynder
03. september 2003 - 09:10 #1
DECLARE
BEGIN
  FOR i IN 1..1000000 LOOP
    INSERT INTO my_table (my_number_column, my_varchar2_column) VALUES (i, 'Text ' || i);
  END LOOP;
END;
Avatar billede deamill Nybegynder
03. september 2003 - 09:17 #2
kan dette køres i sqlplus eller svrmgrl som et sql script eller hür!?
Avatar billede holdam Nybegynder
03. september 2003 - 09:21 #3
Det kan fint køres i SQL*Plus. Du sætter bare en slash (/) på næste linie, så starter det.

Hvis 1 million rækker ikke er nok, kan du skrive et større tal. Hvis du får problemer med rollback segmenter, kan du sætte en COMMIT ind i løkken (evt. for hver 1000 rækker).

Vær opmærskom på at det nok tager lidt tid inden det bliver færdigt afhængig af hvor voldsom en server du har ...
Avatar billede deamill Nybegynder
03. september 2003 - 09:25 #4
jeg er ikke helt med på det med slashen... Ellers ok!

:-)
Avatar billede holdam Nybegynder
03. september 2003 - 10:01 #5
Det ser således ud (hvor du så erstatter my_table osv. med dine egne værdier):

DECLARE
BEGIN
  FOR i IN 1..1000000 LOOP
    INSERT INTO my_table (my_number_column, my_varchar2_column) VALUES (i, 'Text ' || i);
  END LOOP;
END;
/
Avatar billede deamill Nybegynder
03. september 2003 - 10:17 #6
ok... takker :-)