Avatar billede specialty Nybegynder
31. august 2003 - 11:37 Der er 1 løsning

Problemmer med Internet deling

Hej Eksperter...

Jeg forsøger mig med at dele mit inet med en linux maskine ud til min anden win98 maskine på localnetværket

Det er lykkedes mig at få sat DHCP server op som også virker uden probs...

Computeren har tilmed hul igennem til internettet... Men det er som om at min windows maskine ikke får fuldt hul igennem... Hvis den skal surfe ind på en hjemmeside er der som om den kun modtager halvdelen af kildekoden hvis websiden er rimelig stor... Eller... f.eks når den joiner IRC så stopper den midt i moth'ed også stopper den som om den ikke kan modtage større pakker end et vist beløb...

Hvordan kan jeg få den til at få fuldt hul igennem ?!?!?

her er mine settings...

iptables fil...

echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

LAN_IP_NET='192.168.0.1/24'
LAN_NIC='eth1'
WAN_IP='195.184.104.42'
WAN_NIC='eth0'

# load some modules (if needed)

# Flush
iptables -t nat -F POSTROUTING
iptables -t nat -F PREROUTING
iptables -t nat -F OUTPUT
iptables -F

iptables -P INPUT ACCEPT
iptables -P FORWARD ACCEPT
iptables -P OUTPUT ACCEPT

# enable Masquerade and forwarding
iptables -t nat -A POSTROUTING -s $LAN_IP_NET -j MASQUERADE
iptables -A FORWARD -j ACCEPT -i $LAN_NIC -s $LAN_IP_NET
iptables -A FORWARD -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

# STATE RELATED for router
iptables -A INPUT -m state --state ESTABLISHED,RELATED -j ACCEPT

# Enable forwarding
echo 1 > /proc/sys/net/ipv4/ip_forward

hvad gør jeg forkert... det virker som om at den kun vil modtage de første ca. 1000 tegn af kildekoden når jeg surfer...

Specialty...
Avatar billede aabenraa Nybegynder
03. september 2003 - 12:14 #1
Det lyde mærkeligt.

Prøv evt. at loade iptables med de her settings:
-------------------------------------------------------------------------------

echo 0 >/proc/sys/net/ipv4/ip_forward

iptables -P INPUT DROP
iptables -P FORWARD DROP
iptables -P OUTPUT DROP

iptables -A FORWARD -i eth1 -p udp --dport 53 -o eth0 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -i eth1 -p tcp --dport 80 -o eth0 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -i eth1 -p tcp --dport 443 -o eth0 -j ACCEPT

iptables -A FORWARD -i eth0 -p udp --sport 53 -o eth1 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -i eth0 -p tcp --sport 80 -o eth1 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -i eth0 -p tcp --sport 443 -o eth1 -j ACCEPT

iptables -A FORWARD -p udp -m state --state ESTABLISHED,RELATED -i eth1 -o eth0
-j ACCEPT
iptables -A FORWARD -p tcp -m state --state ESTABLISHED,RELATED -i eth1 -o eth0
-j ACCEPT

iptables -t nat -A POSTROUTING -o eth0 -j SNAT --to 195.184.104.42

echo 1 >/proc/sys/net/ipv4/ip_forward

-------------------------------------------------------------------------------

Mvh Jonas Ø. Pedersen
AABENRAA