Avatar billede s0rensen Nybegynder
30. august 2003 - 15:35 Der er 3 kommentarer

Hvordan laver man tier potenser i word

Eks. hvordan skriver man 10-tals potenser, ikke bare 1-2-3 fra symboler men resten..
Avatar billede soreno Praktikant
30. august 2003 - 15:36 #1
Der er et ikon til hævet tekst (mener det liger "x i anden").

Alternativt kan du bruge equation editor (i indsæt objekt).
Avatar billede badper Nybegynder
30. august 2003 - 16:01 #2
Du åbner word, og der hvor du kan se et A med en eller anden farve under bogstavet, er der en pil ned tryk der.
Så kommer der en knap op hvor der står tilføj eller fjern knap tryk der.
Så går du ned i tilpas,så under fanebladet komandoer vælger du fomater i vænstre side og der er der 2 ting du kan gøre det ene er hævet skrift og det andet er sænket skrift, du holder bare knappen inde også kan du trække den du vil have op til dit A med farve under og sætte den der, det kan du gøre med alle knapperne, håber det lykkes vh Badper
Avatar billede allankristensen Nybegynder
30. august 2003 - 16:40 #3
Genvejstasten til hævet tekst i word er ctrl - + ..

.. men hvis det skal bruges til mat indskrivning, så vil jeg meget stærkt råde dig til at bruge equation manager, eller endnu bedre mathtype (som dog koster penge, ved ikke om man kan få en shareware vers nogen steder)