Avatar billede benjamin87 Nybegynder
30. august 2003 - 13:09 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Hente antal indlæg fra bestemt debat med PHP

Hej,

Jeg har et lille problem...
Jeg har et debatforum på min hjemmeside. Jeg har alle debatterne til at ligge i én tabél. Når jeg skal hente en bestemt debat ud gør jeg det ved at hver debat får tildelt en værdi i kolonnen "thread".

Mit problem er at jeg på siden med oversigten over de forskellige debatter ikke kan få vist hvor mange indlæg der er til de enkelte debatter...

Kan I hjælpe mig?
Jeg har et billede af min database på http://www.vffsupport.dk/billede_db.jpg og på www.vffsupport.dk/uk/oversigt.php kan I finde selve forumet.

Her er lidt af koden i oversigt.php:

        <table width="550" cellpadding=0 cellspacing=0 style="border : 1px #116655 solid;">
<tr><td colspan="3" style="background-color : #116655; color : white; font-size : 10px;">Debates</td></tr>
<?
$db = mysql_connect("host", "brugernavn", "password");
mysql_select_db("databasenavnet", $db);

$sidste = mysql_query("SELECT * FROM forum WHERE thread != '$thread' ORDER BY id DESC LIMIT 0, 1");
while($data = mysql_fetch_array($sidste)){
    echo "<tr><td colspan=\"3\" style=\"background-color : #ddffee;\">";
    echo "Last answer written by ";
    echo $data[navn];
    echo " in the debate ";
    echo $data[emne];
    echo ", ";
    echo date("H:i:s j/n-Y", $data[tid]);
    echo "</td></tr>";
    }

$foresp = mysql_query("SELECT tid, emne, id, thread FROM forum WHERE emne != '' ORDER BY id DESC LIMIT 0, 20");
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
    echo "<tr><td width=\"100\">";
    echo date("j/n - Y", $data[0]);
    echo "</td><td width=\"250\">";
    echo "<a href=\"view.php?thread=$data[3]\">";
    echo "$data[1]<br>";
    echo "</a></td>";
    }

$antal = mysql_query("SELECT 'thread' FROM 'forum' WHERE 'thread' = '$thread' LIMIT 0, 1");
while($antallet = count($antal)){
    echo "<td width=\"200\">";
    echo $antallet;
    echo " answers";
    echo "</td></tr>";
    }
?>
</table>

Jeg håber meget at I kan hjælpe mig, for jeg har brugt alt for meget tid forgæves...
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
30. august 2003 - 13:14 #1
Undskyld... jeg har ændret lidt i koden så den sidste del af den nu ser sådan ud:

$antal = mysql_query("SELECT 'thread' FROM 'forum' WHERE 'thread' = '$thread' LIMIT 0, 1");
$antallet = count($antal);
    echo "<td width=\"200\">";
    echo $antallet;
    echo " answers";
    echo "</td></tr>";
?>
</table>

Det var fordi at man slet ikke kunne se siden som den så ud før...
Avatar billede schaefner Juniormester
30. august 2003 - 13:17 #2
Er det bare alle tråde og antal svar til hver enkelt tråd du ønsker?
Avatar billede schaefner Juniormester
30. august 2003 - 13:28 #3
Prøv:

<table width="550" cellpadding=0 cellspacing=0 style="border: 1px solid #116655"><tr>
<td colspan="3" style="background: #116655; color: white; font-size: 10px;">Debates</td></tr>
<?
$mysqlhandle = mysql_connect('host','brugernavn','password"');
mysql_select_db('databasenavnet',$mysqlhandle);

$sidste = mysql_query("SELECT * FROM forum WHERE thread != '$thread' ORDER BY id DESC LIMIT 0,1");
$data = mysql_fetch_array($sidste);
echo '<tr>';
echo '<td colspan="3" style="background: #ddffee">Last answer written by '.$data['navn'].' in the debate '.$data['emne'].', '.date("H:i:s j/n-Y", $data[tid]).'</td>';
echo '</tr>';

$foresp = mysql_query("SELECT tid,emne,id,thread FROM forum WHERE emne != '' ORDER BY id DESC LIMIT 0,20");
while($data = mysql_fetch_assoc($foresp)){
    echo '<tr>';
    echo '<td width="100">'.date("j/n - Y", $data[0]).'</td>';
    echo "<td width=\"250\"><a href=\"view.php?thread=$data[id]\">$data[emne]</a></td>";
    $antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) WHERE thread = $data[id]"),0);
    echo '<td width="200">'.$antal.' answers</td>';
    echo '</tr>';
}
?>
</table>
Avatar billede schaefner Juniormester
30. august 2003 - 13:30 #4
hov
echo '<td width="100">'.date("j/n - Y", $data[0]).'</td>';

skal lige være:

echo '<td width="100">'.date("j/n - Y",$data['tid']).'</td>';
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
30. august 2003 - 14:19 #5
det virker ikke helt som du kan se på www.vffsupport.dk/uk/oversigt.php ....
Avatar billede schaefner Juniormester
30. august 2003 - 14:27 #6
Prøv denne:

<table width="550" cellpadding=0 cellspacing=0 style="border: 1px solid #116655"><tr>
<td colspan="3" style="background: #116655; color: white; font-size: 10px;">Debates</td></tr>
<?
$mysqlhandle = mysql_connect('host','brugernavn','password"');
mysql_select_db('databasenavnet',$mysqlhandle);

$sidste = mysql_query("SELECT * FROM forum WHERE thread != '$thread' ORDER BY id DESC LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
$data = mysql_fetch_array($sidste);
echo '<tr>';
echo '<td colspan="3" style="background: #ddffee">Last answer written by '.$data['navn'].' in the debate '.$data['emne'].', '.date("H:i:s j/n-Y", $data[tid]).'</td>';
echo '</tr>';

$foresp = mysql_query("SELECT tid,emne,id,thread FROM forum WHERE emne != '' ORDER BY id DESC LIMIT 0,20") or die(mysql_error());
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
    echo '<tr>';
    echo '<td width="100">'.date("j/n - Y",$data['tid']).'</td>';
    echo "<td width=\"250\"><a href=\"view.php?thread=$data[id]\">$data[emne]</a></td>";
    $counter = mysql_query("SELECT COUNT(*) WHERE thread = $data[id]") or die(mysql_error());
    $antal = mysql_result($counter,0);
    echo '<td width="200">'.$antal.' answers</td>';
    echo '</tr>';
}
?>
</table>
Avatar billede schaefner Juniormester
30. august 2003 - 14:31 #7
hov

$counter = mysql_query("SELECT COUNT(*) WHERE thread = $data[id]") or die(mysql_error());

skal så selvfølgelig være:

$counter = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM forum WHERE thread = $data[id]") or die(mysql_error());
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
30. august 2003 - 15:48 #8
hjælper stadig ikke så meget som du kan se - jeg kan simpelthen ikke hitte ud af hvad der er galt.... :-(

www.vffsupport.dk/uk/oversigt.php
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
30. august 2003 - 16:01 #9
du havde glemt at slette et anførselstegn i:

$mysqlhandle = mysql_connect('host','brugernavn','password"');

så nu ser man da ikke en række warnings mere om fejl i koden.

Men der står 0 ud for answers og der står heller ikke hvilken debat der sidst er skrevet i...
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
30. august 2003 - 16:07 #10
der er et problem mere..............................
når man klikker ind på debatterne vises der ikke nogen indlæg...
Avatar billede schaefner Juniormester
30. august 2003 - 16:09 #11
Prøv:

<table width="550" cellpadding=0 cellspacing=0 style="border: 1px solid #116655"><tr>
<td colspan="3" style="background: #116655; color: white; font-size: 10px;">Debates</td></tr>
<?
$mysqlhandle = mysql_connect('host','brugernavn','password');
mysql_select_db('databasenavnet',$mysqlhandle);

$sidste = mysql_query("SELECT * FROM forum WHERE emne != '' LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
$data = mysql_fetch_array($sidste);
echo '<tr>';
echo '<td colspan="3" style="background: #ddffee">Last answer written by '.$data['navn'].' in the debate '.$data['emne'].', '.date("H:i:s j/n-Y", $data[tid]).'</td>';
echo '</tr>';

$foresp = mysql_query("SELECT tid,emne,id FROM forum WHERE emne != '' ORDER BY id DESC LIMIT 0,20") or die(mysql_error());
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
    echo '<tr>';
    echo '<td width="100">'.date("j/n - Y",$data['tid']).'</td>';
    echo "<td width=\"250\"><a href=\"view.php?thread=$data[id]\">$data[emne]</a></td>";
    $counter = mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM forum WHERE thread = $data[id]") or die(mysql_error());
    $antal = mysql_result($counter,0);
    echo '<td width="200">'.$antal.' answers</td>';
    echo '</tr>';
}
?>
</table>
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
30. august 2003 - 16:16 #12
Godt, men stadig ikke helt godt nok...
Nu kan man se i hvilken debat der sidst er blevet skrevet i - det er godt! :-)

Men der står datdig 0 foran answers og når man klikker ind på debatterne så står der ikke noget...
Avatar billede schaefner Juniormester
30. august 2003 - 16:27 #13
Prøv at vise koden fra view.php
Avatar billede benjamin87 Nybegynder
30. august 2003 - 16:33 #14
Jeg har fået det lavet nu - fik hjælp fra en ven :-)
Her er koden som den kom til at se ud efter hans vejledning:

$sidste = mysql_query("SELECT * FROM forum WHERE emne != '' LIMIT 0,1") or die(mysql_error());
$data = mysql_fetch_array($sidste);
echo '<tr>';
echo '<td colspan="3" style="background: #ddffee">Last answer:<br>Written by '.$data['navn'].' in the debate: '.$data['emne'].', '.date("H:i:s j/n-Y", $data[tid]).'</td>';
echo '</tr>';

$foresp = mysql_query("SELECT tid,emne,id,thread FROM forum WHERE emne != '' ORDER BY id DESC LIMIT 0,20") or die(mysql_error());
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
    echo '<tr>';
    echo '<td width="100">'.date("j/n - Y",$data['tid']).'</td>';
    echo "<td width=\"250\"><a href=\"view.php?thread=$data[thread]\">$data[emne]</a></td>";
    $antal = mysql_num_rows(mysql_query("SELECT id FROM forum WHERE thread = $data[thread]"));
        $antal--;
    echo '<td width="200">'.$antal.' answers</td>';
    echo '</tr>';
}
?>
</table>

Men mange tak for at du gad hjælpe!
Avatar billede schaefner Juniormester
30. august 2003 - 17:47 #15
ok, det var så fordi jeg ikke kunne finde ud af din tabel-opbygning, men godt du fik det til virke :)
Avatar billede schaefner Juniormester
30. august 2003 - 17:47 #16
tabel-opbygningen i databasen.
Avatar billede schaefner Juniormester
30. august 2003 - 17:50 #17
men den her burde så være hurtigere:

$foresp = mysql_query("SELECT tid,emne,id FROM forum WHERE emne != '' ORDER BY id DESC LIMIT 0,20") or die(mysql_error());
while($data = mysql_fetch_array($foresp)){
    echo '<tr>';
    echo '<td width="100">'.date("j/n - Y",$data['tid']).'</td>';
    echo "<td width=\"250\"><a href=\"view.php?thread=$data[id]\">$data[emne]</a></td>";
    $antal = mysql_result(mysql_query("SELECT COUNT(*) FROM forum WHERE thread = $data[thread]"),0)-1;
    echo '<td width="200">'.$antal.' answers</td>';
    echo '</tr>';
}