Avatar billede wzarlon Nybegynder
30. august 2003 - 10:22 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

If not parent.frame

Hej Alle,

Jeg skal bruge en mindre funktion, som skal checke den side der bliver åbnet, om den er i et frameset, eller selv er parent.frame.

Sidekaldet vil se sådan her ud:
../side.asp?id=32&tid=11245&bid=001&kid=1442&lid=2

If parent.frame = true then

skal side.asp laves om til index.asp
../index.asp?id=32&tid=11245&bid=001&kid=1442&lid=2

som vil åbne min side i framesettet.

Altså, jeg skal bruge en funktion til at checke om den aktuelle side er i sin egen frame eller i framesettet, og derefter redirecte videre til index.asp?blablabla hvis den er i egen frame (Fx. via udefrakommende link)
Avatar billede schris Praktikant
30. august 2003 - 10:24 #1
<script>
if(top.location==self.location){top.location.href='index.html'}
</script>
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. august 2003 - 10:26 #2
<script>
if(top.location==self.location){
sef.location.href = "index.asp?<% Response.Write('id=32&tid=11245&bid=001&kid=1442&lid=2')
%>"
}
Avatar billede wzarlon Nybegynder
30. august 2003 - 10:32 #3
Jeg skal vel så over i nogen lign. dette niko.
<script>
if(top.location==self.location){
sef.location.href = "index.asp?<% Response.Write('Request.Querystring')
%>"
}
</script>
Avatar billede wzarlon Nybegynder
30. august 2003 - 10:42 #4
Ok..Denne virker ok for mig nu
<script>
if(top.location==self.location){
self.location.href = "index.asp?<% Response.Write Request.Querystring%>"
}
</script>

Dog er der et enkelt problem. Når jeg kommer udefra og min url bliver lavet om til /index.asp?id=25&farve=5, åbner den fint i framesettet, men når jeg bruger menuen, refresher den pludselig begge frames.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. august 2003 - 10:47 #5
wzarlon du har nok bedst tjeck på ASP´en - Jeg fatter nemlig ikke et hak ;-)

din menu skulle vel aldrig ligge i en frame du har kaldt top vel????

Det må den ikke hedde....
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. august 2003 - 10:48 #6
top er det øverste element i et framset altså selve framesettet. Derfor må en ramme ikke hedde "top" - Så vil den konflikte med elementet top.
Avatar billede wzarlon Nybegynder
30. august 2003 - 10:54 #7
Jeg laver dette check på index.asp

<%
VbUrl2 = "forside.asp"
if Request.Querystring("id") <> "" then VbUrl2 = "side.asp?"&Request.Querystring
%>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
if (window.screen.width >= 1024) {
  url1 = "menu.asp";  //høj opløsningsrammer
  url2 = "<%=VbUrl2%>";
} else if (window.screen.width >= 800) {
  url1 = "menu.asp";  //mellem opløsningsrammer
  url2 = "<%=VbUrl2%>";
} else {
  url1 = "menu.asp";  //lav opløsningsrammer
  url2 = "<%=VbUrl2%>";
}
</SCRIPT>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript" TYPE="text/javascript">
document.writeln('<frameset cols=214,* border=0>');
document.writeln('<frame name=leftframe id=leftframe src='+url1+' marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="no" frameborder="0" noresize="noresize">');
document.writeln('<frame name=mainframe id=mainframe src='+url2+' marginwidth="0" marginheight="0" scrolling="auto" frameborder="0" noresize="noresize">');
document.writeln('</frameset>');
</script>

Jeg kalder dem leftframe og mainframe.
Jeg kan ikke umiddelbart se hvad der fejler her.
Prøv evt dette link, så kan du se problemet: http://www.verdensbedstedagtilbud.dk/side.asp?id=24&farve=11
Avatar billede wzarlon Nybegynder
30. august 2003 - 10:56 #8
nej vent.

Det virker vist :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. august 2003 - 10:56 #9
Jeg kan ikke se nogle problemer?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. august 2003 - 10:56 #10
Nå det ka du heller ikke ;-)
Avatar billede wzarlon Nybegynder
30. august 2003 - 10:58 #11
smid lige et svar.
det var din løsning jeg ku bruge Niko.

Jeg takker
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. august 2003 - 10:58 #12
Oki doki :))
Avatar billede wzarlon Nybegynder
30. august 2003 - 10:59 #13
Jeg skal helt sikkert arbejde mere med javascript. So smooth!
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
30. august 2003 - 11:09 #14
Tak for point :))