Avatar billede oz0j Nybegynder
29. august 2003 - 23:32 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Feltformat - brevfletning

Jeg har en brevfletning, hvor jeg fletter nogle data fra en access database. Et af felterne er et talfelt. Dette felt hedder FRQ og indeholder fra 0 til 3 decimaler.

I nogle tilfælde (dvs. ved bestemt indhold) skrives dette felt som 24,899999999999999 eller 24,900000000002 i stedet for 24,9.

Jeg har prøvet at rette feltet i min access forespørgsel, så den i forespørgslen kun tager 3 decimaler med. Dette er sket med round()

Jeg har rettet dataene, så de kun vises 24,9 i access tabellen. Dvs. at dataerne er tastet om direkte i tabellen.

Jeg har eksporteret min access forespørgsel til excel, hvor jeg så har formatteret kolonnen til 3 decimaler.

jeg har i excel endda konverteret en af cellerne med 24,9 til et tekstfelt.

Ingen af disse forsøg har hjulpet.

Mit spørgsmål er derfor nu:

Er der en måde, hvorpå man kan formatere et fletfelt i en brevfletning, så den "kun" tager 3 decimaler med?

Hvis jeg vælger "rediger felt" på fletfeltet, så står der MERGEFIELD  Frq i feltkoder. Kan man med en kode her "afrunde" feltet på nogen måde.

Det er desværre ikke muligt af afrunde 24,9 til 25. Feltet skal angives som 24,9.

Jeg kører Office XP DK.

Jeg har sat point højt, for jeg tror, at det er en svær nød at knække.

Hvis nogen vil have access databasen at "lege" med, så drop en mailadresse her.
Avatar billede Slettet bruger
29. august 2003 - 23:50 #1
Mon det ikke er noget i denne retning

Format merged data
To format merged data, you must format the merge fields (merge field: A placeholder that you insert in the main document. For example, insert the merge field «City» to have Word insert a city name, such as "Paris," that's stored in the City data field.) in the main document. Don't format the data in the data source, because its formatting isn't retained when you merge the data into the document.

In the main document, select the field containing the information you want to format, including the surrounding merge field characters («« »»).
On the Format menu, click Font, and then select the options you want.
Note  If you're creating envelopes, you can also choose the delivery address font while you're setting options on the Envelope Options tab during the mail merge.

Formatting by using field codes

To control other aspects of formatting, press ALT+F9 to display field codes, and then add switches to the merge fields.

For example:

To display the number "34987.89" as "$34,987.89," add the Numeric Picture switch (\#).
To print client names in uppercase letters, add the Format switch (\*).
To ensure that the merged information has the same font and point size you apply to the merge field, add the \* Charformat switch.
Avatar billede oz0j Nybegynder
30. august 2003 - 08:48 #2
tak for tippet. med hjælp fra Word hjælp fandt jeg følgende

Parameteren \# $#.##0,00 i { = SUM(ABOVE) \# kr#.##0,00 } viser f.eks. et resultat som "kr4.455,70." Hvis feltresultatet ikke er et tal, har denne parameter ingen virkning.

min parameter blev så \# #.###0,000 og det virker