Avatar billede burglar Nybegynder
28. august 2003 - 20:30 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

datediff i min sql streng fungere ikke? hvad gør jeg galt?

Jeg har et problem med at datediff ikke fungere. Jeg får ikke nogen fejl, men sortere bare ikke efter de kriterier jeg har valgt. Hvis jeg ændre 0 til 5 elign. det sker der ikke noget ved og det burde der?

Jeg har testet datediff med min kritere uden for en sql streng og der fungere det fint, men når de kommer ind i sql bliver de nærmest ignoreret af sql?

Har du en ide til hvad jeg gør forkert?

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT id,lastminuteStart FROM property where fk_area=" &rsAreaExist("fk_area") &" AND lastminuteActive=1 AND lastminuteMasterActive=1 AND activeOnSite=1 AND datediff(d, "&date&" , lastminuteStart)>0"
rs.Open SQL, Conn, 3,3

mvh

Claus
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. august 2003 - 22:03 #1
Der mangler ' omkring d'et

datediff('d', "&date&" , lastminuteStart)>0"
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. august 2003 - 22:04 #2
Har MSSQL ikke date funktion indbyttet? så kan det gøres sådan her:

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT id,lastminuteStart FROM property where fk_area=" &rsAreaExist("fk_area") &" AND lastminuteActive=1 AND lastminuteMasterActive=1 AND activeOnSite=1 AND datediff('d', date() , lastminuteStart)>0"
Avatar billede burglar Nybegynder
28. august 2003 - 22:35 #3
Haaa jeg har løst det. MSSQL har indbygget GETDATE() og hvis jeg benytter den frem for date() så spiller det :-)
Du gav mig ideen, så tak for det!!
Kan jeg så give dig nogle point eller hvordan fungere det?

mvh
Claus
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. august 2003 - 22:39 #4
Ja først skal du selv svare.

1. Hvis du vil dele ½ til hver vælger du begge navn og accepter så deles point ligeligt mellem de valgte.

2. Eller så tryk på avanceret og så kan du selv angive hvor mange point vi hver skal havde.
Avatar billede burglar Nybegynder
28. august 2003 - 22:46 #5
lad mig se om jeg har forstået det ret. Nu svare jeg og så ser jeg hvad der sker?
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. august 2003 - 22:47 #6
Du skulle svare inden du accepterede mit svar :)
du får lige dem lige igen.
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. august 2003 - 22:49 #7
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. august 2003 - 22:54 #8
Hvis du klikker på linket og svare på det spørgsmål får du de point tilbage som du gav for meget her.