Avatar billede aero Nybegynder
28. august 2003 - 13:22 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

2 script/sider til 1

jeg har 2 sider som jeg vil høre om nogle vil sætte sammen til 1 side.

admin_opret_ram.asp (den side hvor man indtaster infoerne)
<html>
<head>
<title></title>
<LINK REL="StyleSheet" HREF="../../inklude/edbstyle.css" TYPE="text/css">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<form name="ram" action="opret_process_ram.asp" method="post">
<table width="420" cellpadding=2 cellspacing=0 align="center">
<tr>
<td colspan=2 bgcolor="#000000" align="center" class="adminopretover"><b>RAM-blokke oplysninger</b></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Vare&nbsp;Nr.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="A" size="62" title="Evt. Rxxxxxx"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Producent</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="B" size="62" title="Evt. Acer"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Model</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="C" size="62" title="Evt. AL712"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Ram&nbsp;Type</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="D" size="62" title="Evt. DDR-SDRam"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>PC&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="E" size="62" title="Evt. 2100"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pins&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="F" size="62" title="Evt. 184"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Mb&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="G" size="62" title="Evt. 256"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Bit&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="H" size="62" title="Evt. 64bit(72bit)"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>NS&nbsp;hastighed</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="I" size="62" title="Evt. 7.5"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>MHz&nbsp;hastighed</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="J" size="62" title="Evt. 266"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Parts</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="K" size="62" title="Evt. 3"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Billede</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="L" size="62" title="Evt. billede.gif ELLERS N/A"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;1</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="M" size="62" title="Evt. 100"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;2</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="N" size="62" title="Evt. 200 ELLERS 0"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;3</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="O" size="62" title="Evt. 300 ELLERS 0"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Info</b></td>
<td align="left" valign="top"><textarea rows="12" name="P" class="text" cols="65" title="Skriv en lille beskrivelse."></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" align="right" height="2" ></td>
<td height="2" align="left"><input name="lineBreak" type="hidden" id="lineBreak" value="true" checked></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" colspan=2><input class="Button" type="submit" value="Opret" accesskey="o" title="Genvejstast: Alt+O"></td>
</tr>
</table>
</form>
</body>
</html>

opret_process_ram.asp  (Den side som gemmer dataen i en db)
<!--#include file="accedbshop.asp"-->
<%

Dim AA, BB, CC, DD, EE, FF, GG, HH, II, JJ, KK, LL, MM, OO, PP, rsOpret

Function OpretUpdate()

AA = Request.Form("A")
BB = Request.Form("B")
CC = Request.Form("C")
DD = Request.Form("D")
EE = Request.Form("E")
FF = Request.Form("F")
GG = Request.Form("G")
HH = Request.Form("H")
II = Request.Form("I")
JJ = Request.Form("J")
KK = Request.Form("K")
LL = Request.Form("L")
MM = Request.Form("M")
NN = Request.Form("N")
OO = Request.Form("O")
PP = Request.Form("P")

If Request.Form("lineBreak") = "true" Then

    PP = Replace(PP, vbCrLf, "<br>")
End If

Set rsOpret = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsOpret.open "Ram", cn, 3, 3
rsOpret.AddNew
rsOpret("VNR") = AA
rsOpret("FIRM") = BB
rsOpret("MODEL") = CC
rsOpret("TYPE") = DD
rsOpret("PC") = EE
rsOpret("PINS") = FF
rsOpret("MB") = GG
rsOpret("BIT") = HH
rsOpret("LATENCY") = II
rsOpret("SPEED") = JJ
rsOpret("PARTS") = KK
rsOpret("IMAGE") = LL
rsOpret("PRICE1") = MM
rsOpret("PRICE2") = NN
rsOpret("PRICE3") = OO
rsOpret("INFO") = PP

rsOpret.Update

rsOpret.close
set rsOpret = nothing

End Function

OpretUpdate()

%>
<%
cn.close
set cn = nothing
Response.Redirect("admin_opret_ram.asp")
%>
Avatar billede ursusquietus Nybegynder
28. august 2003 - 13:25 #1
Det er en meget individuel ting om man klumper sine ting sammen eller ej. Personligt benytter jeg altid en side til alle database operationer, og en side til input. Saa jeg ville ikke aendre ved det som du har.
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. august 2003 - 13:27 #2
<!--#include file="accedbshop.asp"-->

<html>
<head>
<title></title>
<LINK REL="StyleSheet" HREF="../../inklude/edbstyle.css" TYPE="text/css">
</head>
<body bgcolor="#FFFFFF">
<form name="ram" action="admin_opret_ram.asp " method="post">
<table width="420" cellpadding=2 cellspacing=0 align="center">
<tr>
<td colspan=2 bgcolor="#000000" align="center" class="adminopretover"><b>RAM-blokke oplysninger</b></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Vare&nbsp;Nr.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="A" size="62" title="Evt. Rxxxxxx"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Producent</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="B" size="62" title="Evt. Acer"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Model</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="C" size="62" title="Evt. AL712"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Ram&nbsp;Type</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="D" size="62" title="Evt. DDR-SDRam"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>PC&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="E" size="62" title="Evt. 2100"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pins&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="F" size="62" title="Evt. 184"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Mb&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="G" size="62" title="Evt. 256"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Bit&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="H" size="62" title="Evt. 64bit(72bit)"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>NS&nbsp;hastighed</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="I" size="62" title="Evt. 7.5"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>MHz&nbsp;hastighed</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="J" size="62" title="Evt. 266"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Parts</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="K" size="62" title="Evt. 3"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Billede</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="L" size="62" title="Evt. billede.gif ELLERS N/A"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;1</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="M" size="62" title="Evt. 100"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;2</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="N" size="62" title="Evt. 200 ELLERS 0"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;3</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="O" size="62" title="Evt. 300 ELLERS 0"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Info</b></td>
<td align="left" valign="top"><textarea rows="12" name="P" class="text" cols="65" title="Skriv en lille beskrivelse."></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td valign="top" align="right" height="2" ></td>
<td height="2" align="left"><input name="lineBreak" type="hidden" id="lineBreak" value="true" checked></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" colspan=2><input class="Button" name="submitside" type="submit" value="Opret" accesskey="o" title="Genvejstast: Alt+O"></td>
</tr>
</table>
</form>
</body>
</html>

<%

if request.form ("submitside") <>"" then  ' dette skal kun køres hvis der er submittet.

Dim AA, BB, CC, DD, EE, FF, GG, HH, II, JJ, KK, LL, MM, OO, PP, rsOpret

Function OpretUpdate()

AA = Request.Form("A")
BB = Request.Form("B")
CC = Request.Form("C")
DD = Request.Form("D")
EE = Request.Form("E")
FF = Request.Form("F")
GG = Request.Form("G")
HH = Request.Form("H")
II = Request.Form("I")
JJ = Request.Form("J")
KK = Request.Form("K")
LL = Request.Form("L")
MM = Request.Form("M")
NN = Request.Form("N")
OO = Request.Form("O")
PP = Request.Form("P")

If Request.Form("lineBreak") = "true" Then

    PP = Replace(PP, vbCrLf, "<br>")
End If

Set rsOpret = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsOpret.open "Ram", cn, 3, 3
rsOpret.AddNew
rsOpret("VNR") = AA
rsOpret("FIRM") = BB
rsOpret("MODEL") = CC
rsOpret("TYPE") = DD
rsOpret("PC") = EE
rsOpret("PINS") = FF
rsOpret("MB") = GG
rsOpret("BIT") = HH
rsOpret("LATENCY") = II
rsOpret("SPEED") = JJ
rsOpret("PARTS") = KK
rsOpret("IMAGE") = LL
rsOpret("PRICE1") = MM
rsOpret("PRICE2") = NN
rsOpret("PRICE3") = OO
rsOpret("INFO") = PP

rsOpret.Update

rsOpret.close
set rsOpret = nothing

End Function

OpretUpdate()

cn.close
set cn = nothing

end if

%>

//akj
Avatar billede aero Nybegynder
28. august 2003 - 13:36 #3
URSUS

Ja men problemmet er at så skal jeg have 2-4 sider x 20 og det vil jeg ikke, men ellers tak for din mening :)

DK

hvad med:

<form name="ram" action="admin_opret_ram.asp " method="post"> !??
Avatar billede ursusquietus Nybegynder
28. august 2003 - 14:38 #4
Jeg har normalt en side (DoAction.asp) som haandterer alle updates til DB'en per "modul". Derudover en side per "objekt" jeg haandterer. F.eks. en enkelt side til at vise/editere/indtaste ny en adresse. Saa det ender ikke med at bliver mere end 2 sider per modul. Hvis du benytter en enkelt side til en masse ting og derfor er noedt til at switche paa en masse input parametre for at finde ud af hvad siden skal goere, ender det ofte med at blive noget uoverskueligt rod.

Men igen: "Opinions are like assholes, everybody's got one", og det her er bare min ;)
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. august 2003 - 15:11 #5
aero >> Hvad mener du med: <form name="ram".... ??

//akj
Avatar billede netro Nybegynder
28. august 2003 - 15:26 #6
2-4 sider x 20 ???
Avatar billede aero Nybegynder
28. august 2003 - 16:48 #7
DK

Min fejl så ikke lige at du havde ændret linket til siden !!! sorry
Avatar billede aero Nybegynder
28. august 2003 - 16:52 #8
DK har du tid til 2 sider mere !??
Avatar billede aero Nybegynder
28. august 2003 - 16:53 #9
skal nok ligger flere p i !!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
28. august 2003 - 21:02 #10
Ja, jeg tager den ene og du tager den anden... Så lærer du også noget...

Du kan også sagtens selv lave det.

1 du kopier script fra modtagende side over i afsendene
2 ret action i <form>
3 indsæt "if request.form ("submitside") <>"" then  ' dette skal kun køres hvis der er submittet." over det du indsatte fra modtagende side
4 afslut if sætningen nederst på siden.
5 det var det.

Prøv selv, går det ikke skal jeg nok hjælpe.

//akj
Avatar billede aero Nybegynder
28. august 2003 - 21:10 #11
nej nej  det er nemlig en update side nu !!

det med opret side har jeg forstået og hvorfor du gør det men nu er det en opdater side !!

CODE

opdater_ram.asp (Den side der henter den enkelte ID frem)
<!--#include file="accedbshop.asp"-->
<%
Dim rsOpdater

sql = "Select * From Ram Where PID = " & Request.Querystring("id")
Set rsOpdater = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsOpdater.Open sql, cn, 3, 3
%>

<%if Request.QueryString("updated") = "true" then%>
<%end if%>
<html>
<head>
<LINK REL="StyleSheet" HREF="../../inklude/edbstyle.css" TYPE="text/css">
</head>
<body>
<form name="ramform" action="ram_update.asp" method="post">
<table width="420" cellpadding=2 cellspacing=0 align="center">
<tr>
<td colspan=2 bgcolor="#000000" align="center" class="adminopretover"><b>RAM-blokke oplysninger</b></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Vare&nbsp;Nr.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="A" size="62" value="<%=rsOpdater("VNR")%>" title="Evt. Rxxxxxx"><input type="hidden" name="id" value="<%=rsOpdater("PID")%>"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Producent</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="B" size="62" value="<%=rsOpdater("FIRM")%>" title="Evt. Acer"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Model</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="C" size="62" value="<%=rsOpdater("MODEL")%>" title="Evt. AL712"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Ram&nbsp;Type</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="D" size="62" value="<%=rsOpdater("TYPE")%>" title="Evt. DDR-SDRam"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>PC&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="E" size="62" value="<%=rsOpdater("PC")%>" title="Evt. 2100"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pins&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="F" size="62" value="<%=rsOpdater("PINS")%>" title="Evt. 184"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Mb&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="G" size="62" value="<%=rsOpdater("MB")%>" title="Evt. 256"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Bit&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="H" size="62" value="<%=rsOpdater("BIT")%>" title="Evt. 64bit(72bit)"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>NS&nbsp;hastighed</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="I" size="62" value="<%=rsOpdater("LATENCY")%>" title="Evt. 7.5"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>MHz&nbsp;hastighed</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="J" size="62" value="<%=rsOpdater("SPEED")%>" title="Evt. 266"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Parts</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="K" size="62" value="<%=rsOpdater("PARTS")%>" title="Evt. 3"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Billede</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="L" size="62" value="<%=rsOpdater("IMAGE")%>" title="Evt. billede.gif ELLERS N/A"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;1</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="M" size="62" value="<%=rsOpdater("PRICE1")%>" title="Evt. 100"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;2</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="N" size="62" value="<%=rsOpdater("PRICE2")%>" title="Evt. 200 ELLERS 0"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;3</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="O" size="62" value="<%=rsOpdater("PRICE3")%>" title="Evt. 300 ELLERS 0"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Info</b></td>
<td align="left" valign="top"><textarea rows="12" name="P" class="text" cols="65" title="Skriv en lille beskrivelse."><%=rsOpdater("INFO")%></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" colspan=2><input class="Button" type="submit" name="submitbutton" value="Updater" accesskey="u" title="Genvejstast: Alt+U"></td>
</tr>
</table>

</form>
</font>
</body>
</html>

<%
rsOpdater.close
set rsOpdater = nothing
cn.close
set cn = nothing
%>

</font>
</body>
</html>

ram_update.asp  (Den side der gemmer dataen igen)
<!--#include file="accedbshop.asp"-->
<%

Dim AA, BB, CC, DD, EE, FF, GG, HH, II, JJ, KK, LL, MM, OO, PP, rsOpret

Function OpdaterUpdate()

ID = Request.Form("id")
AA = Request.Form("A")
BB = Request.Form("B")
CC = Request.Form("C")
DD = Request.Form("D")
EE = Request.Form("E")
FF = Request.Form("F")
GG = Request.Form("G")
HH = Request.Form("H")
II = Request.Form("I")
JJ = Request.Form("J")
KK = Request.Form("K")
LL = Request.Form("L")
MM = Request.Form("M")
NN = Request.Form("N")
OO = Request.Form("O")
PP = Request.Form("P")

Set rsOpdater = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL = "SELECT * FROM Ram WHERE PID=" & ID
rsOpdater.open strSQL, cn, 2, 3

rsOpdater("VNR") = AA
rsOpdater("FIRM") = BB
rsOpdater("MODEL") = CC
rsOpdater("TYPE") = DD
rsOpdater("PC") = EE
rsOpdater("PINS") = FF
rsOpdater("MB") = GG
rsOpdater("BIT") = HH
rsOpdater("LATENCY") = II
rsOpdater("SPEED") = JJ
rsOpdater("PARTS") = KK
rsOpdater("IMAGE") = LL
rsOpdater("PRICE1") = MM
rsOpdater("PRICE2") = NN
rsOpdater("PRICE3") = OO
rsOpdater("INFO") = PP
rsOpdater.Update

rsOpdater.close
set rsOpdater = nothing

End Function

OpdaterUpdate()

%>
<%
cn.close
set cn = nothing
Response.Redirect("admin_opret_ram.asp")
%>
Avatar billede dk_akj Nybegynder
29. august 2003 - 08:16 #12
På samme måde...

opdater_ram.asp (Den side der henter den enkelte ID frem)
<!--#include file="accedbshop.asp"-->
<%
Dim rsOpdater

sql = "Select * From Ram Where PID = " & Request.Querystring("id")
Set rsOpdater = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsOpdater.Open sql, cn, 3, 3
%>

<%if Request.QueryString("updated") = "true" then%>
<%end if%>
<html>
<head>
<LINK REL="StyleSheet" HREF="../../inklude/edbstyle.css" TYPE="text/css">
</head>
<body>
<form name="ramform" action="opdater_ram.asp" method="post">
<table width="420" cellpadding=2 cellspacing=0 align="center">
<tr>
<td colspan=2 bgcolor="#000000" align="center" class="adminopretover"><b>RAM-blokke oplysninger</b></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Vare&nbsp;Nr.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="A" size="62" value="<%=rsOpdater("VNR")%>" title="Evt. Rxxxxxx"><input type="hidden" name="id" value="<%=rsOpdater("PID")%>"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Producent</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="B" size="62" value="<%=rsOpdater("FIRM")%>" title="Evt. Acer"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Model</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="C" size="62" value="<%=rsOpdater("MODEL")%>" title="Evt. AL712"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Ram&nbsp;Type</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="D" size="62" value="<%=rsOpdater("TYPE")%>" title="Evt. DDR-SDRam"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>PC&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="E" size="62" value="<%=rsOpdater("PC")%>" title="Evt. 2100"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pins&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="F" size="62" value="<%=rsOpdater("PINS")%>" title="Evt. 184"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Mb&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="G" size="62" value="<%=rsOpdater("MB")%>" title="Evt. 256"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Bit&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="H" size="62" value="<%=rsOpdater("BIT")%>" title="Evt. 64bit(72bit)"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>NS&nbsp;hastighed</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="I" size="62" value="<%=rsOpdater("LATENCY")%>" title="Evt. 7.5"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>MHz&nbsp;hastighed</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="J" size="62" value="<%=rsOpdater("SPEED")%>" title="Evt. 266"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Parts</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="K" size="62" value="<%=rsOpdater("PARTS")%>" title="Evt. 3"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Billede</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="L" size="62" value="<%=rsOpdater("IMAGE")%>" title="Evt. billede.gif ELLERS N/A"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;1</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="M" size="62" value="<%=rsOpdater("PRICE1")%>" title="Evt. 100"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;2</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="N" size="62" value="<%=rsOpdater("PRICE2")%>" title="Evt. 200 ELLERS 0"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;3</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="O" size="62" value="<%=rsOpdater("PRICE3")%>" title="Evt. 300 ELLERS 0"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Info</b></td>
<td align="left" valign="top"><textarea rows="12" name="P" class="text" cols="65" title="Skriv en lille beskrivelse."><%=rsOpdater("INFO")%></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" colspan=2><input class="Button" type="submit" name="submitbutton" value="Updater" accesskey="u" title="Genvejstast: Alt+U"></td>
</tr>
</table>

</form>
</font>
</body>
</html>

<%
rsOpdater.close
set rsOpdater = nothing
cn.close
set cn = nothing
%>

</font>
</body>
</html>

<%

if request.form("submitbutton") <> "" then

Dim AA, BB, CC, DD, EE, FF, GG, HH, II, JJ, KK, LL, MM, OO, PP, rsOpret

Function OpdaterUpdate()

ID = Request.Form("id")
AA = Request.Form("A")
BB = Request.Form("B")
CC = Request.Form("C")
DD = Request.Form("D")
EE = Request.Form("E")
FF = Request.Form("F")
GG = Request.Form("G")
HH = Request.Form("H")
II = Request.Form("I")
JJ = Request.Form("J")
KK = Request.Form("K")
LL = Request.Form("L")
MM = Request.Form("M")
NN = Request.Form("N")
OO = Request.Form("O")
PP = Request.Form("P")

Set rsOpdater = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL = "SELECT * FROM Ram WHERE PID=" & ID
rsOpdater.open strSQL, cn, 2, 3

rsOpdater("VNR") = AA
rsOpdater("FIRM") = BB
rsOpdater("MODEL") = CC
rsOpdater("TYPE") = DD
rsOpdater("PC") = EE
rsOpdater("PINS") = FF
rsOpdater("MB") = GG
rsOpdater("BIT") = HH
rsOpdater("LATENCY") = II
rsOpdater("SPEED") = JJ
rsOpdater("PARTS") = KK
rsOpdater("IMAGE") = LL
rsOpdater("PRICE1") = MM
rsOpdater("PRICE2") = NN
rsOpdater("PRICE3") = OO
rsOpdater("INFO") = PP
rsOpdater.Update

rsOpdater.close
set rsOpdater = nothing

End Function

OpdaterUpdate()
cn.close
set cn = nothing
end if
%>
Avatar billede aero Nybegynder
29. august 2003 - 11:17 #13
den kommer med en lille fejl

http://www.javacoder.dk:56400/ASP_3.0/aeronet/main/edbshop/opdater_ram.asp?id=5

den henter godt nok tingene men den vil ikke gemme rettelserne.

det er noget med linje 7 siger den !??
Avatar billede dk_akj Nybegynder
29. august 2003 - 14:03 #14
Det er fordi du viser din vare med id fra url.

Du skal gemme det id (i dette tilfælde 5) i en <hidden>

<!--#include file="accedbshop.asp"-->
<%
Dim rsOpdater

id = Request.Querystring("id")

if id = "" then
    id = request.form("varenummer") ' tag fra hidden hvis siden er submittet
end if

sql = "Select * From Ram Where PID = " &
Set rsOpdater = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsOpdater.Open sql, cn, 3, 3
%>

<%if Request.QueryString("updated") = "true" then%>
<%end if%>
<html>
<head>
<LINK REL="StyleSheet" HREF="../../inklude/edbstyle.css" TYPE="text/css">
</head>
<body>
<form name="ramform" action="opdater_ram.asp" method="post">
<input type=hidden name="varenummer" value="<%=id%>">
<table width="420" cellpadding=2 cellspacing=0 align="center">
<tr>
<td colspan=2 bgcolor="#000000" align="center" class="adminopretover"><b>RAM-blokke oplysninger</b></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Vare&nbsp;Nr.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="A" size="62" value="<%=rsOpdater("VNR")%>" title="Evt. Rxxxxxx"><input type="hidden" name="id" value="<%=rsOpdater("PID")%>"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Producent</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="B" size="62" value="<%=rsOpdater("FIRM")%>" title="Evt. Acer"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Model</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="C" size="62" value="<%=rsOpdater("MODEL")%>" title="Evt. AL712"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Ram&nbsp;Type</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="D" size="62" value="<%=rsOpdater("TYPE")%>" title="Evt. DDR-SDRam"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>PC&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="E" size="62" value="<%=rsOpdater("PC")%>" title="Evt. 2100"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pins&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="F" size="62" value="<%=rsOpdater("PINS")%>" title="Evt. 184"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Mb&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="G" size="62" value="<%=rsOpdater("MB")%>" title="Evt. 256"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Bit&nbsp;str.</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="H" size="62" value="<%=rsOpdater("BIT")%>" title="Evt. 64bit(72bit)"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>NS&nbsp;hastighed</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="I" size="62" value="<%=rsOpdater("LATENCY")%>" title="Evt. 7.5"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>MHz&nbsp;hastighed</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="J" size="62" value="<%=rsOpdater("SPEED")%>" title="Evt. 266"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Parts</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="K" size="62" value="<%=rsOpdater("PARTS")%>" title="Evt. 3"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Billede</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="L" size="62" value="<%=rsOpdater("IMAGE")%>" title="Evt. billede.gif ELLERS N/A"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;1</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="M" size="62" value="<%=rsOpdater("PRICE1")%>" title="Evt. 100"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;2</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="N" size="62" value="<%=rsOpdater("PRICE2")%>" title="Evt. 200 ELLERS 0"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Pris&nbsp;3</b></td>
<td align="left" valign="top"><input class="text" type="text" name="O" size="62" value="<%=rsOpdater("PRICE3")%>" title="Evt. 300 ELLERS 0"></td>
</tr>
<tr>
<td align="left" valign="top" class="adminopret"><b>Info</b></td>
<td align="left" valign="top"><textarea rows="12" name="P" class="text" cols="65" title="Skriv en lille beskrivelse."><%=rsOpdater("INFO")%></textarea></td>
</tr>
<tr>
<td align="center" colspan=2><input class="Button" type="submit" name="submitbutton" value="Updater" accesskey="u" title="Genvejstast: Alt+U"></td>
</tr>
</table>

</form>
</font>
</body>
</html>

<%
rsOpdater.close
set rsOpdater = nothing
cn.close
set cn = nothing
%>

</font>
</body>
</html>

<%

if request.form("submitbutton") <> "" then

Dim AA, BB, CC, DD, EE, FF, GG, HH, II, JJ, KK, LL, MM, OO, PP, rsOpret

Function OpdaterUpdate()

ID = Request.Form("id")
AA = Request.Form("A")
BB = Request.Form("B")
CC = Request.Form("C")
DD = Request.Form("D")
EE = Request.Form("E")
FF = Request.Form("F")
GG = Request.Form("G")
HH = Request.Form("H")
II = Request.Form("I")
JJ = Request.Form("J")
KK = Request.Form("K")
LL = Request.Form("L")
MM = Request.Form("M")
NN = Request.Form("N")
OO = Request.Form("O")
PP = Request.Form("P")

Set rsOpdater = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
strSQL = "SELECT * FROM Ram WHERE PID=" & ID
rsOpdater.open strSQL, cn, 2, 3

rsOpdater("VNR") = AA
rsOpdater("FIRM") = BB
rsOpdater("MODEL") = CC
rsOpdater("TYPE") = DD
rsOpdater("PC") = EE
rsOpdater("PINS") = FF
rsOpdater("MB") = GG
rsOpdater("BIT") = HH
rsOpdater("LATENCY") = II
rsOpdater("SPEED") = JJ
rsOpdater("PARTS") = KK
rsOpdater("IMAGE") = LL
rsOpdater("PRICE1") = MM
rsOpdater("PRICE2") = NN
rsOpdater("PRICE3") = OO
rsOpdater("INFO") = PP
rsOpdater.Update

rsOpdater.close
set rsOpdater = nothing

End Function

OpdaterUpdate()
cn.close
set cn = nothing
end if
%>
Avatar billede aero Nybegynder
29. august 2003 - 14:57 #15
okay men hvordan vil dette link så se ud hvis jeg vil hente id 5 frem !??

http://www.javacoder.dk:56400/ASP_3.0/aeronet/main/edbshop/opdater_ram.asp?id=5
Avatar billede dk_akj Nybegynder
02. september 2003 - 09:45 #16
Dit link virker ikke..

Mit eksempel burde virke med både id 3 og 5

//akj
Avatar billede aero Nybegynder
05. september 2003 - 16:49 #17
nej linket virker ikke fordi jeg ikke har været på!!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
06. september 2003 - 09:54 #18
Har du fået det til at virke eller...

//akj
Avatar billede aero Nybegynder
06. september 2003 - 10:15 #19
ja lavede noget selv som ser lidt ud som dit bare en anden code opbygning !! men tak !!
Avatar billede dk_akj Nybegynder
08. september 2003 - 10:38 #20
selvtak.

//akj