Avatar billede vd-per Nybegynder
26. august 2003 - 22:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

form/access database - har en search form der volder problemer

som sagt saa har jeg en database og et form

form'en udgør 3 felter: (dropdown), felt(maxpris), felt(search)

jeg kan sagtens faa dropdown'en til at virke sammen med min DB, problemet starter naar jeg skal ha de 2 andre til af arbejde sammen.
hvordan faar jeg mit Request.Form("maxpris") ned i (maxpris)

strSQL = "Select * from Kampange WHERE pris <= (maxpris)"
( * er bare ind til vidre da min DB ikke er faerdig endnu)

jeg har vaeret inde paa html.dk , help-asp.com og osv. uden held (er sikkert en enkelt løsning, men jeg har ikke kunne se den)

haaber i kan hjaelpe

//Per
Avatar billede cesil Nybegynder
26. august 2003 - 22:14 #1
er det noget i den her stil du leder efter

<input type="text" name="maxpris" value="<%= Request.Form("maxpris") %>">
Avatar billede martinhh Nybegynder
26. august 2003 - 22:15 #2
Du kan bruge LIKE i din sql sætning
Avatar billede martinhh Nybegynder
26. august 2003 - 22:17 #3
Avatar billede eagleeye Praktikant
26. august 2003 - 22:17 #4
Du skal skrive det sådan her, så maxPris er en variable som bliver lagt til SQL strengen:

maxPris = Request.Form("maxpris")
strSQL = "Select * from Kampange WHERE pris <= " & maxPris
Avatar billede martinhh Nybegynder
26. august 2003 - 22:19 #5
Select * From Kampange WHERE (pris = " & maxpris & ") AND (felt = " & Felt-search & ")

Og sådan kan du fortsætte indtil du har alle dine parametre med..!
Avatar billede martinhh Nybegynder
26. august 2003 - 22:19 #6
Select * From Kampange WHERE (pris = " & maxpris & ") AND (felt LIKE " & Felt-search & ")

Sådan er det selvfølgelig
Avatar billede vd-per Nybegynder
26. august 2003 - 22:28 #7
take til jer alle
har give eagleeye point da jeg ikke havde set dine 2 sidste posts martinhh

damn er ellers sikker paa jeg havde prøvet: pris <= " & maxPris
men havde aabenbart ikke skrevet en vaerdi og derved fik jeg fejl
skriver sikkert en ny post da jeg sikker kommer i problem med af faa dem alle 3 til at køre sammen

tak igan til jer alle