Avatar billede rexjr20 Nybegynder
26. august 2003 - 09:00 Der er 5 kommentarer

logon script (links&more)

hey der...
lad mig gøre det kort.
Min PDC er en NT, og klienterne er 2k.(projekt miljø)
jeg skal ha' lavet et script. Har prøvet det før, kan bare ikke huske hvordan, og har selvfølgelig smidt min dokumentation væk...
Scriptet skal være kunne følgende:
- Være til alle brugerene (35 dette tilfælde)
- kunne tjekke og prompte om evt. installation er Office pakken.

links, posts ALT er velkommen....
på forhånd tak

P.S. nej tak til kixtart, grundet vores tidsplan =)
Har desværre ikke tid til at lære det at kende.
Avatar billede schubert Nybegynder
27. august 2003 - 00:12 #1
se www.hanno.dk, under nt4
Avatar billede webcon Nybegynder
27. august 2003 - 00:24 #2
Du går i NT-manager og skriver navnet på dit logon-script og tilføjer:

start navn.vbs

Du skal skrive den fulde sti til VBScriptet. I scriptet skal der skrives:

Dim objFSO
Dim objRootFolder
Dim objFileLoop
Dim boolFoundIt

Set objFSO = WScript.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objRootFolder = objFSO.GetFolder("C:\")
Set objFSO = Nothing
boolFoundIt = False
For Each objFileLoop In objRootFolder.Files
    If UCase(objFileLoop.Name) = "FILNAVN DU SØGER PÅ EX. WINWORD.EXE" Then
        boolFoundIt = True
        Exit For
    End If

Next
Set objFileLoop = Nothing
Set objRootFolder = Nothing

If boolFoundIt Then
    MsgBox "WORD FINDES......"
Else
    MsgBox "WORD ER IKKE INSTALLERET"
End If

----

/webcon
Avatar billede rexjr20 Nybegynder
27. august 2003 - 08:46 #3
hmmm...
webcon: NT manager ??? Hvor har den sjovt nok ikke.... mener du user manager eller hva ?? Og du siger følgende "Du skal skrive den fulde sti til VBScriptet." Det er da også fint, men hvor ????

schubert : jeg nævner blandt andet jeg har lavet scripts før, altså jeg mangler så ikke det meste af det grundlæggende =)
Avatar billede webcon Nybegynder
27. august 2003 - 10:25 #4
Hej rexjr20...

Nu er det et stykke tid siden jeg har rodet ned NT-servere, men jo, det må være i User Manager, hvor du skriver dit login-script for hver enkelt bruger, ex. login.bat.

I din login bat skriver du:

start \\servernavn\sharenavn\KontrolAfOffice.vbs

/Bent
Avatar billede webcon Nybegynder
15. december 2003 - 13:45 #5
??