Avatar billede brodexcius Nybegynder
26. august 2003 - 08:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvordan laver jeg target i en form??

hey folks!

jeg har det her HTML dokument:

<form name="form1">
  <select name="seasons" onChange="MM_jumpMenu('parent',this,0)">
    <option value="season1.htm" selected>S&aelig;son 1</option>
    <option value="undercon.htm">S&aelig;son 2</option>
    <option value="undercon.htm">S&aelig;son 3</option>
    <option value="undercon.htm">S&aelig;son 4</option>
    <option value="undercon.htm">S&aelig;son 5</option>
  </select>
</form>

Mit spørgsmål er så, hvordan giver jeg den et target, så når man vælger noget fra drop down menuen, "popper" det op i samme frame som formlen er indsat i??
Avatar billede mm12010 Nybegynder
26. august 2003 - 09:01 #1
du sætter target på lige ved alm links: <form name="form1" target="enside.html">

men prøv at smid koden til MM_jumpMenu()
Avatar billede mm12010 Nybegynder
26. august 2003 - 09:03 #2
ellers så prøv det her:

<select name="seasons" onChange="location.href=this.options[this.selectedIndex].value;">
Avatar billede mm12010 Nybegynder
26. august 2003 - 09:38 #3
eller sådan, hvis det er standard jumpmenu fra DW:
<select name="seasons" onChange="MM_jumpMenu('self',this,0)">
Avatar billede brodexcius Nybegynder
27. august 2003 - 12:22 #4
det er rigtig godt alt sammen mm12010, men jeg vil ikke vide hvad jeg kan prøve med, jeg vil vide hvad der skal stå så det virker?? :)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. august 2003 - 12:25 #5
det gør det hele, men afhængigt af hvordan resten af dine kode ser ud :o)
Avatar billede brodexcius Nybegynder
27. august 2003 - 14:29 #6
ja det virker os fint, tak for hjælpen, nu er projekt: hjemmeside færdig... mangler bare at skrive 11 siders rapport nu... :(
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. august 2003 - 14:48 #7
selv tak - og go' arbejdslyst :o)