Avatar billede pduizer Nybegynder
03. september 1999 - 09:34 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Blinkende label (HASTER!!!)

Vi er i gang med at lave et projekt, hvor vores baggrund er en image-box (for at fylde hele formen). På image-boxen er der placeret en label, hvis mouse-move-event kalder en public sub procedure, der ændre skriftfarven på labelen ligesom på et hyperlink.
Proceduren har 2 parametre, så den kontroller om den skal gøre skriftfarven fremstående eller almindelig. Derfor har image-boxens mouse-move-event det samme kald af procedure, men den anden parametre er modsat.

Problemet er blot, at labelen blinker, når musen bevæges.

Hjælp!!!

Send svar til:

paul@post5.tele.dk

eller

jnk@mail1.stofanet.dk
Avatar billede aleks Nybegynder
03. september 1999 - 09:56 #1
Prøv at sætte følgende:

Form.AutoRedraw = False
Form.ClipControls = False

Det burde klare problemet.
Avatar billede joern Nybegynder
03. september 1999 - 12:57 #2
Jeg har skrevet til paul@post5.tele.dk og foreslået 2 ens positionerede labels der skifter visibel=true / false og Zorder 0
Jørn
Avatar billede pduizer Nybegynder
07. september 1999 - 12:29 #3
Der er kun tale om en label, som er transperant. Når denne label placeres i en picture-box, hvor der er placeret et image-objekt, som skal fungere som baggrund, så vil labelen ikke blinke, hvis image-objekt har sin oprindelige størrelse.

Dvs. at når image-objektets stretch-property er sat til sand, så vil labelen blinke.

Vi ved ikke hvad vi skal gøre

Hjælp!

Send svar til:

paul@post5.tele.dk

eller

jnk@mail1.stofanet.dk
Avatar billede mk-software Nybegynder
18. september 1999 - 09:36 #4
Gå ind på www.download.com og søg efter
OCX-filer der er hvis nok en eller også
skriver jeg en til dig..