Avatar billede overwrite Nybegynder
19. december 2000 - 13:23 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

script include

slet ik sikker på det her er den rigtige kategori, men folk der kan php kan nogle trix så jeg tar chancen:

jeg har en fil med et mindre script der henter en brugers placering i en database alt efter hvor meget online personen har været - eks:
placering.php?id=34
så henter den id 34 og printer dens placering. jeg vil nu gerne ha lavet så jeg kan include det på eks en subnet side så brugerne kan skrive deres placering... nogen der ved hvordan man gør det - tror det er noget med <script> thingie
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
19. december 2000 - 13:28 #1
kunne det måske være noget:

<script language=javascript src=\"http://www.host.dk/placering.php?id=34\"></script>

?
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
19. december 2000 - 13:40 #2
Jeg ved Andreas (www.freehelp.dk) har et eksempel, da jeg selv bruger hans TopLink. Jeg kikker lige på det og vender tilbage... Forhåbentligt før han gør *S*
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
19. december 2000 - 14:18 #3
Aha.. den fil du includer skal indeholder document.write, da det er et script!!

Altså ala dette:

-- test.php --
<?php
if ($konto) {
  echo \"document.write(\'Du valgte kontonummer $konto\');\";
}
?>

-- index.html --
<script src=\"test.php?konto=1\" type=\"text/javascript\"></script>

Det kan vist ikke blive mere simpelt!
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
19. december 2000 - 14:23 #4
Så kunne man gøre dette:

-- test.php --
<?php
if (!$konto) {
  header(\"Location: index.html\");
  } elseif ($konto) {
  echo \"document.write(\'Du valgte kontonummer $konto\');\";
}
?>

Men jeg ved det ikke! - Måske har Andreas en måde at bestytte det på *S*
Avatar billede _gryphon_ Nybegynder
19. december 2000 - 14:41 #5
ja, hvad er der så galt med mit svar.... hmm
Avatar billede nerdyguy Nybegynder
19. december 2000 - 14:52 #6
Det er jo i princippet godt nok, men du forklarer bare ikke det med document.write.
Hvis ikke man ved det, så virker skidtet ikke...