Avatar billede pokgai Nybegynder
25. august 2003 - 17:24 Der er 11 kommentarer

Hvorfor virker Cookies pludselig ikke?

Jeg bruger fx:

$godkendt_bruger = "en eller anden";
session_register("godkendt_bruger");

og når jeg chekker så fx:

if (session_is_registered("godkendt_bruger"))
{

}
ëlse
{
echo "ikke logget ind";
}
OG DET HAR ALTID VIRKET....
men pludselig så siger den at jeg "ikke ogget ind" når jeg jeg linker frem til en anden side..fx en an anden side hvor jeg chekker om man er logget ind??

den kan sagten finde cookien ved hovede siden, men så snart jeg linker vider til en anden side hvor jeg tester om man er logget ind så kan den ikke finde cookien..

..og det er bare sket lige pludselig, det har altid virket..har hverken ændret i koden eller noget lign!!

Det kan heller ikke være min cooki config i windows, da mine kamarater pludselig heller ikke kan!

nogen som ved hvorfor???
Avatar billede bufferzone Praktikant
25. august 2003 - 17:25 #1
Det kunne være fordi din internet cache er for fuld, prøv at tømme den

Funktioner - indstillinger - Slet filer og slet cookies.
Avatar billede odni Nybegynder
25. august 2003 - 17:26 #2
er det her meningen da du skrev det over på eksperten? - her:

$godkendt_bruger = "en eller anden";
session_register("godkendt_bruger");

og når jeg chekker så fx:

if (session_is_registered("godkendt_bruger"))
{

}
else
{
echo "ikke logget ind";
}
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. august 2003 - 17:35 #3
Kan PHP være opdateret til ny version?
Avatar billede pokgai Nybegynder
25. august 2003 - 18:27 #4
Har prøvet at slette cache og diverse internet filer, men hjalp ikke..
Den gøre det ikke kun hos mig men andre jeg har fået ind og teste...!!

Jeg får den hostet hos et webhotel, men det burde da ikke have noget med cookies at gøre??
Avatar billede odni Nybegynder
25. august 2003 - 18:31 #5
har du så prøvet at skrive det jeg sagde? (her forkortet lidt)

if (session_is_registered("godkendt_bruger")) {}
else echo "ikke logget ind";
Avatar billede pokgai Nybegynder
25. august 2003 - 18:43 #6
Ja, det har jeg, problemet er den samme..
Så snart det er på den samme side så virker det...men hvis jeg linker  fx til en side kun for tilmeldte bruger hvor den så kigger efter denne cookie så virker det ikke...og det har jo altid virket...men bare pludselig så duer det ikke...:-(
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. august 2003 - 18:56 #7
Kommentar: tipsen
25/08-2003 17:35:00    Kan PHP være opdateret til ny version?
Avatar billede pokgai Nybegynder
25. august 2003 - 19:12 #8
Jeg har prøvet at skrive en mail til min udbyder/webhotal og spørge dem om de har opgarderet PHP eller lign...
Venter bare på deres svar..
Avatar billede odni Nybegynder
25. august 2003 - 19:14 #9
jamen du kan bare lave en side hvor der står

<?
echo phpinfo();
?>

så står versionsnummeret og nogle andre ting der ... bare så du ve det ;)
Avatar billede pokgai Nybegynder
25. august 2003 - 21:41 #10
ok, har lige prøvet, der står:
PHP Version 4.3.3RC1

Skulle den da havde cookies disblet??, det kan da næsten ikke passe at der ikke er bagudcompatibilitet hvis de har opgraderet!!
Avatar billede tipsen Nybegynder
25. august 2003 - 21:48 #11
nej - men hvis du læser manual-siderne kan du se at metoderne til sessions er lavet om siden v. 4.1 - det kan måske skabe dine problemer!