Avatar billede light Praktikant
24. august 2003 - 22:19 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Sum af DataList

Hvordan tager man summen af de værdi'er der står i en DataList control ??

tak

Mvh Light
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
25. august 2003 - 14:15 #1
du løber recordsettet igennen på samme måde som du skriver til din aschii fil. Så samler du værdierne op fra det felt i tabellen der skal summeres..
Avatar billede light Praktikant
25. august 2003 - 17:28 #2
nej du tager data fra databasen=>tabel <-- hvilket er forkert da det ikke er alle data og de pågældene data ike kan forudses og derfor skal det være DataList'en jeg løber igennem... og det er det jeg skal ahve hjælp til
Avatar billede hiks Nybegynder
25. august 2003 - 17:37 #3
prøv lige at kigge her en tur og se om der er noget her der kan hjælpe dig...

http://www.experts-exchange.com/Programming/Programming_Languages/Visual_Basic/Q_20074412.html

ellers må man kunne gøre det på nogenlunde denne her måde:

Dim Count As Integer
Dim Sum As Long
Dim CellValue As String

Count = Adodc1.Recordset.RecordCount

Do Until Count = DataGrid1.Row + 1
  CellValue = DataGrid1.Text
  a = CInt(CellValue)
  Sum = (Sum + a)
  DataGrid1.Row = DataGrid1.Row + 1
Loop

Sum = Sum + CInt(DataGrid1.Text)

/Hiks
Avatar billede light Praktikant
25. august 2003 - 18:18 #4
hmm det du skriver HIKS virker ikke og jeg kan ikke rigtig finde noget der inde på expertsexchange...

tilgengæld ahr jeg løst det på en MEGET dårlig måde men midlertidig...
jeg tager data fra ado1 (ADODC) og den har fået de præcise data at vide hvor efter den smider det ind i en lsitview hvor jeg har en lille funktion til at regne sum ud...

men tak for jeres hjælp alligevel
Avatar billede hiks Nybegynder
25. august 2003 - 18:35 #5
hva er fejlen på i koden? Jeg bruger det selv nu i et nuværende project dog vælger jeg kolonner efter et klik så du du mangler måske "bare" at vælge kolonne kunne jeg forestille mig. altså eks.

datagrid.col = 5

før loopet eller hvor går det galt?

/hiks
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
25. august 2003 - 19:00 #6
Hiks.. Light er lidt fedtet med point, det har jeg før oplevet. Det er sq lidt ærgeligt når man nu kommer med nogle gode og brugbare råd. :o)
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
25. august 2003 - 19:02 #7
Light. Jeg gider ikke gå ind i en diskussion med dig men du får ikke meget hjælp når du "nøjes" med at acceptere dine egne svar. Jeg gider ihvertfald ikke hjælpe dig når du alligevel snyder mig for point...
Avatar billede joern Nybegynder
25. august 2003 - 21:34 #8
Hej.

Jeg har kopieret Light's pointstatus:

Oprettelsesdato lørdag 27. oktober 2001 18:34

Point ved oprettelse                  300,00
Point opsparet (668 dage * 5 point)  3.340,00
Point tjent                            776,00
Point brugt                          4.326,00
Point ude                              85,00
Banner point                            5,00
I alt                                  10,00

Når man kun har tjent 776 point og brugt 4.326 er der grund til at være påholdende.  Light burde melde sig til andre grupper end VB, og tjene nogle point dér.  Hvis det altså er muligt, enhver er jo begyndt med ikke at vide så meget om IT.

M.v.h.  Jørn
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
25. august 2003 - 21:57 #9
Enig. Men jeg har 2 gange svaret på hans spørgsmål og fået at vide at mine svar ikke virkede. Mine svar virker her så det er ikke korrekt. Jeg mener bare at det er for nemt at avfise et korrekt svar og så svare selv for at spare point...
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
25. august 2003 - 21:59 #10
Jeg blev bare lidt knotten. Jeg er ikke skide god til VB og er derfor glad når jeg endelig kan besvare et spørgsmål. Derfor er det lidt surt når man bliver snydt for point. Men nok om det. Det er jo ikke et diskussionsforum. :o)
Avatar billede joern Nybegynder
25. august 2003 - 22:44 #11
blueeye97>>

Lidt debat er vel ikke af vejen.  Jeg har selv en lille black-list i hukommelsen for navne, hvor jeg ikke går ind med svar.  Jeg synes også det er misbrug at snuppe point selv, når der foreligger et svar der duer.

Der er også folk der skrivet HASTER !!! og så lukker spørgsmålet efter 2 timer med bemærkning om at de ikke gider vente længere.  Men de fleste er da rimeligt seriøse på 'Eksperten'.
Der er også spørgere, der aldrig afslutter.  Så ved man ikke om de har glemt at de spurgte :-)

M.v.h.  Jørn
Avatar billede blueeye97 Nybegynder
26. august 2003 - 15:01 #12
Jep. De fleste er seriøse og du især. Du er altid klar med gode råd. Og lad os med lidt ros afslutte denne debat. :o)