Avatar billede escaton Nybegynder
23. august 2003 - 22:45 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

åben i 500*500

Jeg vil gerne have at den åbner i 500*500

function search(frm) {
win = window.open("","","scrollbars");
win.document.write(page);
txt = frm.srchval.value.split(" ");
Avatar billede superanden Nybegynder
23. august 2003 - 22:50 #1
hvad skal åbne et popup vindue?
Avatar billede eazye Nybegynder
23. august 2003 - 22:51 #2
window.open("","","scrollbars","height='500',width='500'");
Avatar billede dr0zie Nybegynder
23. august 2003 - 22:52 #3
<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.1//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml11/DTD/xhtml11.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" xml:lang="da">
<head>
<title>Centreret popup vindue</title>

<script type="text/javascript">
<!-- Dette script og mange flere -->
<!-- findes hos http://www.html.dk -->
<!-- Start

function popup(url,name,win_height,win_width) {
    pos_horizon = ((screen.width/2)-(win_width/2));
    pos_vertical = ((screen.height/2)-(win_height/2));
    window.open(url,name,"width="+win_width+",height="+win_height+",top="+pos_vertical+",left="+pos_horizon);
    }

// Slut -->
</script>

</head>
<body>

<p><a href="#" onclick="popup('popup.asp','mitvindue','300','300');">Åben popup vindue</a></p>

</body>
</html>
Avatar billede dr0zie Nybegynder
23. august 2003 - 22:53 #4
håber det var det men er sq ikke sikker :(
Avatar billede escaton Nybegynder
23. august 2003 - 22:59 #5
Håber det her vil hjælpe jer lidt:

<Head>
<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- Begin
var item = new Array();

// "Page Name","path","Page Title","Many,Key,Words","Descriptive Comments"

c=0; item[c]=new Array("iframeindex.htm","","News","news","News page with all updated information about http://www.fairshow.com.");
c++; item[c]=new Array("iframecontact.htm","","Contact","contact,email,address","Contact the team behind http://www.fairshow.com.");
c++; item[c]=new Array("iframecopyright.htm","","Copyright","copyright,rules,rule","Read the copyright.");
c++; item[c]=new Array("iframeinformation.htm","","Information","information","Read all that is worth to know about http://www.fairshow.com.");
c++; item[c]=new Array("iframesignup.htm","","Sign Up","sign up","See how you get a stand and sign up for one here.");
c++; item[c]=new Array("sitemap.htm","","Sitemap","sitemap,find","Sitemap over http://www.fairshow.com.");

c++; item[c]=new Array("iframeboat.htm","halls/boat/","Boat","boat,hall","Hall site for all boat stand.");

c++; item[c]=new Array("iframecar.htm","halls/car/","Car","Car,hall","Hall site for all car stand.");
c++; item[c]=new Array("bilbiksen.htm","halls/car/bilbiksen/","Bilbiksen","Car,bilbiksen,104,","Bilbiksen Stand, an stand full of the newest cars.");

c++; item[c]=new Array("iframecomputer.htm","halls/computer/","Computer","computer,hall","Hall site for all computer stand.");

c++; item[c]=new Array("iframecooking.htm","halls/cooking/","Cooking","cooking,hall","Hall site for all cooking stand.");

c++; item[c]=new Array("iframefarming.htm","halls/farming/","Farming","farming,hall","Hall site for all farming stand.");

c++; item[c]=new Array("iframefishing.htm","halls/fishing/","Fishing","fishing,hall","Hall site for all fishing stand.");

c++; item[c]=new Array("iframehome.htm","halls/home/","Home","home,hall","Hall site for all home stand.");

c++; item[c]=new Array("iframekitchen.htm","halls/kitchen/","Kitchen","kitchen,hall","Hall site for all kitchen stand.");

c++; item[c]=new Array("iframetravel.htm","halls/travel/","Travel","travel,hall","Hall site for all travel stand.");

page="<html><head><title>Search Results</title></head><body bgcolor='white'><center><table border=0 cellspacing=10 width=80%>";

function search(frm) {
window.open("","","scrollbars");
win.document.write(page);
txt = frm.srchval.value.split(" ");
fnd = new Array(); total=0;
for (i = 0; i < item.length; i++) {
fnd[i] = 0; order = new Array(0, 4, 2, 3);
for (j = 0; j < order.length; j++)
for (k = 0; k < txt.length; k++)
if (item[i][order[j]].toLowerCase().indexOf(txt[k]) > -1 && txt[k] != "")
fnd[i] += (j+1);
}
for (i = 0; i < fnd.length; i++) {
n = 0; w = -1;
for (j = 0;j < fnd.length; j++)
if (fnd[j] > n) { n = fnd[j]; w = j; };
if (w > -1) total += show(w, win, n);
fnd[w] = 0;
}
win.document.write("</table><br>Total found: "+total+"<br></body></html>");
win.document.close();
}
function show(which,wind,num) {
link = item[which][1] + item[which][0];
line = "<tr><td><a href='"+link+"'>"+item[which][2]+"</a> <br>";
line += item[which][4] + "<br></td></tr>";
wind.document.write(line);
return 1;
}
//  End -->
</script>
</head>
<body>
<form method=get action="java script:void(0)" onsubmit="search(this); return false;">
Search:<br>
<input type=text name=srchval value="" size="13"><br>
<input type=submit value="Go!">
</form>

det er en søgemaskine og den åbner med de fundet emner i et nyt vindue som jeg gerne vil have til at åbne i fx. 500*500

Tak

ps. flere points kan gives hvis det er...
Avatar billede socle Nybegynder
23. august 2003 - 23:24 #6
midt i skriptet:

function search(frm) {
window.open("","","scrollbars");
win.document.write(page);

erstattes af

function search(frm) {
window.open("","","scrollbars,resizable=0,height=500,width=500");
win.document.write(page);
Avatar billede escaton Nybegynder
23. august 2003 - 23:35 #7
okay, nu åbner den i 500*500, men det er en blank side der kommer frem :(
Avatar billede socle Nybegynder
23. august 2003 - 23:46 #8
? det får jeg også når jeg bruger koden uden mit forslag..
Avatar billede socle Nybegynder
23. august 2003 - 23:47 #9
win er ikke defineret..
Avatar billede socle Nybegynder
23. august 2003 - 23:47 #10
ah, ok, to sek.
Avatar billede socle Nybegynder
23. august 2003 - 23:48 #11
function search(frm) {
window.open("","","scrollbars");
win.document.write(page);

erstattes af

function search(frm) {
win = window.open("","","scrollbars,resizable=0,height=500,width=500");
win.document.write(page);
Avatar billede socle Nybegynder
23. august 2003 - 23:50 #12
manglede at sætte
[win = ]
Avatar billede escaton Nybegynder
23. august 2003 - 23:54 #13
Sejt,... du syre bare til det der :) Tusind tak for hjælpen du er bare supermand... :)
Avatar billede socle Nybegynder
24. august 2003 - 00:19 #14
tak