Avatar billede migb Nybegynder
23. august 2003 - 20:40 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Program til partitionering af XP.

Jeg købte min computer fuldt opsat, og har derfor ikke oprettet partitioner.
Det vil jeg naturligvis gerne have gjort, da jeg gerne vil have ordentligt styr på den.
Så, er der nogen der kender et lille, gratis program eller lign. der kan ordne det?
Jeg vil naturligvis helst undgå at formattere harddisken...
Avatar billede nmh Nybegynder
23. august 2003 - 20:43 #1
Programmet Partition Magic kan klare det, men det er ikke gratis.
Jeg kender ikke nogle gratis programmer der kan.
Avatar billede zimes Nybegynder
23. august 2003 - 20:44 #2
Jeg vil dog alligevel klart anbefale dig at formatere disken (backup evt.?) og så partitionere med Windows Installer, du kan partition magic, men vær forberedt på nogle grimme overraskelser
Avatar billede migb Nybegynder
23. august 2003 - 20:49 #3
Jeg har prøvet et par programmer, kan ikke huske om PM var iblandt.
Men der skulle være nogle begrænsninger i XP som komplicerer det.
Avatar billede nmh Nybegynder
23. august 2003 - 20:51 #4
Det bliver altid anbefalet at man tager backup, inden man bruger PM.
Men for en helt ny maskine, har man jo næppe ret meget at miste, og så er det ikke umagen værd.
Der skulle ikke være nogle problemer i bruge PM på en win xp máskine.
Avatar billede migb Nybegynder
23. august 2003 - 20:57 #5
Jeg kan prøve at få fat i det.
Andre forslag?
Desuden, jeg har haft den i et år nu, så jeg har en hel del at miste.
Set i bakspejlet var det naturligvis dumt, men det tænkte jeg jo ikke på på det tisdpunkt.
Avatar billede zimes Nybegynder
23. august 2003 - 21:20 #6
lån en harddisk af en ven eller køb en ny, man kan aldrig få for meget hd-plads.
Avatar billede dytti Novice
23. august 2003 - 21:51 #7
Jeg er den lykkelige ejer af PartitionMagic, og har opdelt min hd i 3 partioner uden problemer (XP Pro)

Men som nmh siger, så er det ikke gratis :-(
Avatar billede nmh Nybegynder
23. august 2003 - 22:02 #8
Du kan nu købe en 30 Gbyte harddisk for ca. 500 kr plus moms.
Så som Zimes siger: Køb noget mere plads. Så behøver du ikke at partitionere din disk, og du kan have dine vigtige ting liggende på begge diske. Risikoen for at miste noget er derfor meget lille.
Avatar billede migb Nybegynder
24. august 2003 - 10:42 #9
Nå zimes, det lyder til at andre er enige.
Men jeg bliver nødt til at vente med at acceptere dit svar til jeg har konstateret at det virker...
Avatar billede migb Nybegynder
24. august 2003 - 14:32 #10
... eller nmh, det var jo dig der foreslog det først. Du har forresten ikke givet et "svar".
Avatar billede nmh Nybegynder
24. august 2003 - 16:54 #11
Her er et svar.
Avatar billede dytti Novice
09. oktober 2003 - 02:29 #12
kan vi få noget respons, eller få lukket spørgsmålet?
Avatar billede migb Nybegynder
13. oktober 2003 - 17:24 #13
Spørgsmålet er lukket.