Avatar billede migb Nybegynder
23. august 2003 - 20:29 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

XP kan ikke finde Geforce 4 MX

Efter at jeg har geninstalleret XP (fordi systemet hele tiden hakkede og frøs), kunne jeg pludseligt ikke køre en lang række spil ordentligt.
Jeg har fundet ud af at det nok er fordi der ikke er kontakt til mit grafikkort, et Geforce 4 MX.
Til gengæld var der en uidentificeret enhed der ikke virkede.
Jeg fulgte guiden under hardwareopsætning, der anbefalede at jeg fjernede enheden, og lod computeren auto-detecte hardwaren. Det kunne den bare ikke. Jeg har kørt "tilføj ny harware" et par gange, men den har stadigt ikke kunne finde den. Og der er heller ikke nogle nVida-kort på listen over hardware, der kan tilføjes manuelt.

Hvad gør jeg, eksperter?
Avatar billede superanden Nybegynder
23. august 2003 - 20:32 #1
du skal installere den nyeste driver... den finder du på Nvidia.com eller tweakup.dk (downloads -> Nvidia)

hent den nyeste officielle Detonator driver

dit problem opstår ved at den indbyggede windows driver ikke understytter OpenGL som de nyeste spil kræver
Avatar billede migb Nybegynder
23. august 2003 - 20:44 #2
OK, jeg har den på CD, men vil det hjælpe computeren til at finde kortet?
Måske har du misforstået det, men grafikkortet står ikke på listen over installerede hardwarekomponenter.
Jeg har skilt PC'en ad, og kortet sidder ikke løst.
Avatar billede superanden Nybegynder
23. august 2003 - 21:46 #3
du skal helst bruge den nyeste driver.. dette vil sandsynligvis hjælpe med at finde den rigtige driver
Avatar billede migb Nybegynder
25. august 2003 - 18:53 #4
Vil en nyere driver hjælpe til at PC'en kan lokalisere/identificere kortet?
(Prøver...)