Avatar billede bruhnsweb Nybegynder
23. august 2003 - 14:38 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Access opkald

Hej Eksperter!

Jeg får en fejl 500 på min webserver, og jeg ved at der ikke er fejl, pga at det virker på min IIS. Jeg tror problemet er at mit opkald til databasen er forkert. Jeg kan ikke bruge "../" tilbage til roden pga at nogle af mapperne er subdomæner, og det gir altså problemer.

Før brugte jeg:
Conn = "DSN=database"

Jeg Skal ikke bruge DSN mere og vil bruge:
Conn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("http://xxxxxxx.com/forum/admin/database/wwforum.mdb") & ";UID=;PWD=;"

Men jeg tror ikke at det er tiladt at bruge HTTP i den sætning.

Hvad gør jeg??

/Bruhn
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. august 2003 - 14:41 #1
Prøv at slå denne fra i IE, så skulle du gerne få en bedre fejl kode/beskrivelse:

funktioner -> internetindstillinger -> avanceret -> fjern kryds i "vis meddelelse om uskadelige http-fejl"

men nej det er ikke tilladt at bruge HTTP i den sætning eks kunne være:

Conn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("/forum/admin/database/wwforum.mdb") & ";UID=;PWD=;"
Avatar billede bruhnsweb Nybegynder
23. august 2003 - 14:46 #2
Hvad skal jeg gøre, hvis jeg vil have http med?? Kan man ikke det??
Avatar billede eagleeye Praktikant
23. august 2003 - 14:53 #3
Jeg ved ikke hvordan man gør det. Men der er sikkert en metode til at få det itl at virke.
Avatar billede bruhnsweb Nybegynder
23. august 2003 - 14:56 #4
Arghh... Du plejer at vide alt :o)

Nå men det er der jo ikke noget at gøre ved... :o(

Det er bare mærkeligt at fordi man bruger sub-domæner, så kan man ikke lave det...
Avatar billede bruhnsweb Nybegynder
23. august 2003 - 15:26 #5
Kan ikke lade sig gøre - ØV...
Avatar billede yeahdesign Nybegynder
23. august 2003 - 15:29 #6
http://www.asp.dk/articles.asp?mode=show_article&article_id=136&tech_id=1 <-- Kig evt. der?
Og hvorfor er det lige, at du ikke kan finde den mappe, hvis indhold er indholdet af subdomænet?