Avatar billede olano Nybegynder
21. august 2003 - 14:32 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

opret DB

Hvor og hvordan opretter man en database. samt hvordan opretter man kode og password til mysql
ps. jeg har installeret mysql sådan at det skulle virke
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2003 - 14:34 #1
Du kan benytte phpmyadmin, et webinterfase hvor du kan oprette det, uden den stor baggrundsviden :)
Avatar billede razor Nybegynder
21. august 2003 - 14:36 #2
Kig på CREATE DATABASE og GRANT i MySQL manualen på http://mysql.com/doc/ :-)
Avatar billede clausjul Nybegynder
21. august 2003 - 14:37 #3
Opret databasen via commandline:

mysqladmin create <databasename>

Når databasen er oprettet, så kan du læse lidt om hvordan man tilføjer nye brugere på

http://www.mysql.com/doc/en/Adding_users.html
Avatar billede olano Nybegynder
21. august 2003 - 14:50 #4
hvor skal jeg skrive f.eks.
mysqladmin create <databasename>??
Avatar billede clausjul Nybegynder
21. august 2003 - 14:52 #5
Det skal du i kommandoprompten - typisk C:\MySQL\bin\
Avatar billede razor Nybegynder
21. august 2003 - 16:16 #6
olano har du overhovedet kigget på det jeg skrev til dig?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
21. august 2003 - 18:08 #7
hvis du bruger mysql-klienten, hvor du bare kan smide SQL-statements afsted er det ganske enkelt

create database <databasenavn>;

grant all permissions on <databasenavn>.* to <brugernavn>@localhost identified by <password>;
Avatar billede olano Nybegynder
22. august 2003 - 09:59 #8
lukkewr
Avatar billede razor Nybegynder
22. august 2003 - 10:08 #9
olano, hvorfor lukker du?
Avatar billede thomasledet Nybegynder
22. august 2003 - 11:32 #10
hmm... mystisk... får en masse korrekte svar for derefter at afvise dem alle... giver det mening?
Avatar billede razor Nybegynder
22. august 2003 - 11:39 #11
Jeg glæder mig til admin får det nye karmasystem lavet, så vi kan markere ham som en gut der afviser korrekte svar, så folk kan se det når de overvejer at svare på hans rpøgsmål fremover.