Avatar billede mfrost Nybegynder
20. august 2003 - 20:43 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

frames redirect

hvordan laver jeg redirect på en enkelt frame uden at at hele siden reloader?

Prøv evt følgende eksempel med 4 html filer.

frame.htm :
<frameset rows="300,100%">
  <frame src="frame1.htm">
  <frame src="frame2a.htm" name="frame2">
</frameset>

frame1.htm :
<form>
<input type="text">
<input type="submit" value="redirect" onclick="java script:parent.frame2.location.href = 'frame2b.htm'">
</form>

frame2a.htm :
frame2a

frame2b.htm :
frame2b
Avatar billede mm12010 Nybegynder
20. august 2003 - 23:00 #1
onclick="parent.frames['frame2'].location.href='frame2b.htm'">
Avatar billede mfrost Nybegynder
20. august 2003 - 23:36 #2
håbende at det ville være så enkelt, men Frame1.htm bliver stadig reloadet. Prøv f.eks. at skrive noget i form feltet.
Avatar billede roenving Novice
21. august 2003 - 02:09 #3
<form>
<input type="text">
<input type="button" value="redirect" onclick="parent.frame2.location.href = 'frame2b.htm'">
</form>
Avatar billede mfrost Nybegynder
21. august 2003 - 06:30 #4
Virker fint, Roenving, dine point er hjemme :) men, er det umuligt at undgå reload med form submit?
Avatar billede roenving Novice
21. august 2003 - 13:47 #5
Næh, men der er vel ikke grund til at bruge submit, hvis der findes 'rigtige' metoder ?-)

Et link er nok den 'rigtigste' metode men giver samme problem som submit, så jeg gjorde bare grundlæggende det, at jeg tog et andet form-element, som lignede submitten ...

Men du vil også kunne:

<a href="frame2b.htm" target="frame2">redirect</a>

<input type="submit" value="redirect" onclick="parent.frame2.location.href='frame2b.htm'" onsubmit="return false;">

Og måske endda -- den har jeg ikke prøvet !-)
<input type="submit" value="redirect" action="frame2b.htm" target="frame2">

-- og velbekomme '-)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
21. august 2003 - 13:53 #6
<form action="frame2b.htm" target="frame2">
Avatar billede roenving Novice
21. august 2003 - 15:07 #7
-- og mm12010 har selvfølgelig ret i, at hvis submit-knap skal benyttes skal de relaterede actions m.v. i form-tagget ...
Avatar billede roenving Novice
21. august 2003 - 15:44 #8
-- tak for points ;~}