Avatar billede theportal Nybegynder
20. august 2003 - 20:10 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Udskiftet blækpatron og skrivehoved - stadig fejl!

Hej!

Da min Cyan-blækpatron løb tør på min HP 2000C købte jeg naturligvis bare en ny, men da den stadig meldte fejl valgte jeg at udskifte skrivehovedet også (nogle kloge folk sagde engang at man burde udskifte det sammen med!) - men den melder STADIG fejl!

Nogle der har et clue til hvad jeg har fucket up?
Avatar billede rkhdk Nybegynder
20. august 2003 - 20:13 #1
hvad for en fejl er det du får?
Avatar billede theportal Nybegynder
20. august 2003 - 20:25 #2
At cyan-blækpatronen er tom!

Jeg fik samme fejl for ca. 2 år siden hvor jeg skulle udskifte min sorte blækpatron! Der endte det med at den blev sendt til et serviceværksted, og iflg. dem blev der kun udskiftet printerhoved, det var derfor min reaktion- at udskifte printerhovedet...men det ser ikke ud til at virke!!
Avatar billede thill Nybegynder
21. august 2003 - 00:44 #3
Hvis du fjerner patronerne fra printeren skulle du kunne se at der er nogle hvide plastik "dutter", en for hver patron. Disse skal alle være oppe, chek at den "dut" der hører til Cyan hopper ud igen når man trykker på den. Hvis den bliver inde kan dette være årsag til at Cyan registreres som tom.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
21. august 2003 - 08:37 #4
Og ellers prøv at rense hele området i holderen (både hoved og blæk) for gamle blækrester. Et gammelt indetørret stænk kan godt få patronen eller hovedet til ikke at sidde helt rigtigt.
Avatar billede theportal Nybegynder
21. august 2003 - 14:23 #5
thill: Det er lige netop hvad der er galt! Ved du hvordan man kan løse dette, er det en fjeder der er sprunget eller hvordan?
Avatar billede thill Nybegynder
22. august 2003 - 07:49 #6
Den kan evt sidde fast pga snavs, eller fordi fjederen ikke længere sidder som den skal ("dutten" er måske ødelagt). Optimal løsning: Skift hele blæk-holderen. Desperat løsning: Split holderen ad og se om der blot skal en rensning og remontering til. Ink Supply Station Partnummer C4530-67817. Pris ??
Avatar billede theportal Nybegynder
22. august 2003 - 12:31 #7
Jeg prøver den desperate løsning først :) Tak for hjælpen - vil du lave et svar så du kan få point?
Avatar billede thill Nybegynder
22. august 2003 - 16:33 #8
Hvis det er "Dutten" den er ødelagt, så er det sikkert fordi den plastik tap fjederen skal sidde i/om er knækket, du burde kunne fixe det ved at lime et stykke plastik på. Kig på en af de andre "dutter" så ved du hvad du skal se efter.
Avatar billede theportal Nybegynder
22. august 2003 - 18:39 #9
Den blev skildt af, og gæt hvad der er knækket :) Vi ser om vi kan få limet det fast igen - Mange Mange tak for hjælp til opklaring af dette!