Avatar billede bojohn Nybegynder
20. august 2003 - 13:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indsætte "Print denne side" i email

Er det muligt at anbringe en "print denne side" i en email. Jeg har prøvet lidt forskelligt, men synes ikke rigtig jeg kan få det til at virke.
Avatar billede martin.jensen Nybegynder
20. august 2003 - 13:08 #1
Hvorfor skulle modtagere af dine e-mails dog belemres med det. Det virker sikkert kun på windows maskiner og får en e-mail til at blive mange gange større end den er. Afsløring... de fleste kan godt selv trykke på den lille printer-knap der i forvejen findes i e-mail programmet.
Avatar billede cdc Novice
20. august 2003 - 13:11 #2
her en lille hurtig en, du skal huske at den skal sendes som html, klik dig ind i kilde på fanebladet i bunden:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML><HEAD><TITLE></TITLE>
<META http-equiv=Content-Type content="text/html; charset=iso-8859-1">
<META content="MSHTML 6.00.2800.1170" name=GENERATOR></HEAD>
<BODY>
<DIV>&nbsp;</DIV>
<DIV>Tester om alt virker</DIV>
<form><input type="button" value="Print" onClick="focus();window.print()"></form>
<TABLE class=menu cellSpacing=0 cellPadding=0 width=357 border=0>
  <TBODY>
  <TR>
    <TD width="100%"></TD></TR></TBODY></TABLE></BODY></HTML>
Avatar billede bojohn Nybegynder
20. august 2003 - 13:22 #3
Hmm..Af en eller anden grund sker der ikke noget når jeg trykker på knappen.

>>Martin.jensen: Der er kun en modtager af mailen, så der er ikke så mange der skal belemres...
Avatar billede cdc Novice
20. august 2003 - 13:22 #4
den funker fint her ?
Avatar billede bojohn Nybegynder
20. august 2003 - 13:32 #5
Jeg sender koden via en php mail function, og jeg kan se i kildekoden at når den når frem, at den ser således ud :
<FORM><INPUT onclick=focus();window.print() type=button value=Print></FORM>

Jeg har ingen anelse om, hvorfor den fjerner gåseøjnene, men jeg formoder det er det der er galt.
Avatar billede roenving Novice
20. august 2003 - 14:16 #6
php, så skal du escape gåseøjnene: \"

<form><input type=\"button\" value=\"Print\" onClick=\"focus();window.print()\"></form>
Avatar billede bojohn Nybegynder
20. august 2003 - 14:25 #7
Det gør jeg også, -det er det der er lidt mystisk ved det.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
20. august 2003 - 15:19 #8
prøv:
<input type=\"'button\"' value=\"'Print\"' onClick=\"'focus();window.print()\"'>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
20. august 2003 - 15:19 #9
eller bare med ' og uden \"
Avatar billede bojohn Nybegynder
20. august 2003 - 15:38 #10
Det virkede halvt med \"' dvs, så satte den " om elementerne, men ikke uden at fjerne ', så det virkede ikke helt!

Jeg må nøjes med at brugeren kun kan printe vha. knappen i outlook.

Ellers tak for hjælpen.