Avatar billede dm_mx Nybegynder
20. august 2003 - 09:59 Der er 6 kommentarer

Opsætning af outlook således at print viser vedhæftede filer

Davs alle,

Har et pressende problem hos en kunde:

Kunde skal kunne printe sine emails således at vedhæftede filer bliver vist på printet.

Jeg har sat deres maskine op med formattet Normal tekst - og her kommer oplysninger om de vedhæftede filer med. - så langt så godt.

Problemet er tidligere afsendte emails (sendt i HTML format)  - her kommer oplysninger om de vedhæftede filer ikke med.

Hvordan får jeg disse oplysninger vist ved print?

Alle kreative løsninger imødekommes!
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. august 2003 - 10:06 #1
Argh, jeg har selv haft det problem engang, men er ikke sikker på hvad løsningen var. Er du sikker på de har samme Outlook-version?
Avatar billede dm_mx Nybegynder
20. august 2003 - 11:12 #2
Tomas,

Yeps - problemet er at deres tidligere IT-konsulent satte alle maskinerne op til HTML format i emails.

Hvis jeg sætter dem til alm text eller rich format - så har det kun indflydelse på fremtidige emails - og problemet er netop de gamle(tidligere afsendt)

Kan man evt. "tvinge" til at kun at vise normal/rich text og så be' hende om at sende mails til hende selve, for efterfølgende at printe dem med vedhæftninger?

Hvis ja - hvordan ???
Avatar billede -thomas- Nybegynder
20. august 2003 - 12:14 #3
Du kan vel altid forwarde mailen til dig selv, og så vælge plain eller rich text inden du sender - så bliver den konverteret. Men jeg er ikke sikker på om man kan formatere alle gamle mails, der ligger i html.
Avatar billede dm_mx Nybegynder
20. august 2003 - 13:02 #4
thomas - jeg prøver lige
Avatar billede dm_mx Nybegynder
07. februar 2004 - 13:51 #5
Løsningen på problemet var at opsætte klienternes outlook til alm text - uden rich eller html.

Det løste ihvertfald problemet efter opsætningen.

thomas drop et tomt svar så du kan få points
Avatar billede -thomas- Nybegynder
10. februar 2004 - 12:07 #6
Svar :)