Avatar billede wanix Praktikant
18. august 2003 - 20:01 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Tabeller og henvisninger

Damn det er længe siden jeg har været herinde. Mangler lige hjælp til nogle tabeller.

<html>

<head>
<link rel="stylesheet" href="main.css">
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<!-- Minus AutoDato -->
<title>. . . : : : H H 1 C : : : . . .</title>

<center>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="75%" id="AutoNumber1" height="100%">
  <tr>
    <td width="100" height="100" colspan="3"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="23" height="625"><a href="menu/index.html">Hej</td>
    <td width="70" height="625"><a href="velkommen.htm" target="_blank">Midten</td>
    <td width="23" height="625"><a href="velkommen.htm" target="_blank">Højreside</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%" height="30" colspan="3"><div style="text-align:center">© Jesper Nygaard 2003</div>

</td>
</tr>
</table>
</center>

</head>

Har fået det sat sammen. Men hvordan får jeg den til at åbne filen menu/index.html i den tabel, den står i. HAr bare skrevet hej. Men den skal åbens der ligesom med frames. Hvordan fikser man det?
Avatar billede syvon Nybegynder
18. august 2003 - 20:06 #1
du kan åbne den med en <IFRAME></IFRAME
Avatar billede wanix Praktikant
18. august 2003 - 20:09 #2
Det må da være muligt, med den tabel der eller hvad?

hvordan skal man ellers lige gøre det med en iframe??
Avatar billede syvon Nybegynder
18. august 2003 - 20:11 #3
<html>

<head>
<link rel="stylesheet" href="main.css">
<meta name="Generator" content="Stone's WebWriter 4">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<!-- Minus AutoDato -->
<title>. . . : : : H H 1 C : : : . . .</title>

<center>
<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="75%" id="AutoNumber1" height="100%">
  <tr>
    <td width="100" height="100" colspan="3"></td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="23" height="625"><iframe WIDTH="100%" HEIGHT="100%" SCROLLING="no" NAME="menu" src="menu/index.html"></IFRAME></td>
    <td width="70" height="625"><a href="velkommen.htm" target="_blank">Midten</td>
    <td width="23" height="625"><a href="velkommen.htm" target="_blank">Højreside</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="100%" height="30" colspan="3"><div style="text-align:center">© Jesper Nygaard 2003</div>

</td>
</tr>
</table>
</center>
Avatar billede wanix Praktikant
18. august 2003 - 20:14 #4
Er der ingen smartere måde at gøre det på. Lader den lige stå til imorgen,hvis der ik' er nogen. Der kan vise mig, hvordan jeg gør det med tabellerne. Får du pointene.
Avatar billede syvon Nybegynder
18. august 2003 - 20:16 #5
hvis du gemmer dine dokumenter som .asp kan du bruge include til at hente din menu ind
Avatar billede wanix Praktikant
18. august 2003 - 20:26 #6
Det er alt sammen .htm. Men kan det bare ændres sådan uden videre? UDen at det hele går ned?
Avatar billede zarthax Nybegynder
18. august 2003 - 20:33 #7
Der er ikke andre måder at gøre det på, endet end du laver et <frameset></frameset>....
<iframe></iframe> er ikke alt for brugervenligt i mange browsere, da de ikke understøtter det.
Men umiddelbart er <iframe></iframe> den næst-bedste løsning, efter et frameset, ja :)

/mandator/
Avatar billede wanix Praktikant
18. august 2003 - 20:59 #8
Nå okay... Så bliver det iframe, Takker for hjælpen begge to. Det er vel mest rimeligt pointene går til syvon. Ellers må du sq klage mandator.
Avatar billede wanix Praktikant
18. august 2003 - 20:59 #9
Smider du lige et svar syvon
Avatar billede syvon Nybegynder
18. august 2003 - 21:19 #10
svar :)
Avatar billede wanix Praktikant
18. august 2003 - 21:55 #11
Sådan