Avatar billede hercules Nybegynder
16. december 2000 - 21:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Cron vs sudo

Når jeg køre denne lille stump kode med sudo virker den helt ok brugeren
bliver oprettet og alt virker, men hvis jeg opretter et job i cron.d

0,15,30,45 *  *  *  *  root    /etc/makeuser.pl

kommer der denne ud.
adduser: `useradd -d /home/ftpusers/usertest -g ftpusers -s /bin/bash -u
1119 usertest\' returned error code 65280.  Aborting.

Er der en der ved hvad den fejl kode betyder ???
Eller hvad jeg kan gøre for at få det til at virke

#!/usr/bin/perl

$fowebbruger = \"usertest\";

system (\"/usr/sbin/adduser --conf /etc/addftpuser.conf --disabled-password
$fowebbruger \" ) ;

Avatar billede breum Nybegynder
17. december 2000 - 12:27 #1
er det ikke noget med at et cronjob ikke må give noget output?

giver dit perlscript output?
Avatar billede hercules Nybegynder
27. december 2000 - 08:24 #2
Nej jeg opdager lige at der normalt er en --quiet men ellers er det ikke noget problem med cronjob og output det bliver bare skrevet til stdout
for at jeg fik fejlmeddelelsen pipede jeg det til en fil.
Avatar billede hercules Nybegynder
29. maj 2002 - 12:17 #3
Jeg lukker spg. da  projektet re lukket.