Avatar billede lun Nybegynder
15. august 2003 - 20:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

blaster virus og windows 98

Kan win98 angribes af den nye blaster virus?
Avatar billede dexza Nybegynder
15. august 2003 - 20:58 #1
selvfølgelig
Avatar billede lun Nybegynder
15. august 2003 - 21:00 #2
hvorfor kan man så ikke hente en opdatering på windowsupdate til denne version af windows???
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 21:00 #3
så hvad gør vi med windows98, det samme som dem med xp
Avatar billede popsy Novice
15. august 2003 - 21:01 #4
98 kan vel ikke angribes? ´Sandsynligvis kan blaster køre i 98, men så skal den da aktiveres manuelt.
Avatar billede lun Nybegynder
15. august 2003 - 21:03 #5
c-holst
vil du bruge en opdatering til xp, på en maskine med 98?
Avatar billede kbu Nybegynder
15. august 2003 - 21:12 #6
såvidt jeg har forstået kan w98 IKKE angribes.
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. august 2003 - 21:13 #7
http://support.microsoft.com/?kbid=823980

Nej, windows 98 kan ikke angibes.
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. august 2003 - 21:14 #8
nej win9x kan ikke blive inficeret på samme måde som nt systemer .. da de ikke har den samme bug.
men du kan manuelt hente blaster og afvikle den hvorefter den vil forsøge at inficere andre systemer .. men hvorfor skulle du også gøre det.
Avatar billede c-holst Novice
15. august 2003 - 21:16 #9
nej det tror jeg ikke vil virke. jeg vil nok nærmere holde min av opdateret og fx onlinescanne med panda oftere end jeg ellers gør.

http://securityresponse.symantec.com/avcenter/FixBlast.exe
man kunne måske også prøve dette
Avatar billede lun Nybegynder
15. august 2003 - 21:17 #10
loadet:
her kunne jeg sige noget sjovt, men vil undlade!

:-)

du får point, og så kan jeg berolige mine kære forældre, der har spurgt om dette.

Tak for det.
Avatar billede perhaps Nybegynder
15. august 2003 - 22:50 #11
Exploitet kan afvikles fra alle styresystemer. Her et indlæg fra et fora i udlandet:

Just a note..
This is mostly a 2000/XP vulnerability but I found the msblaster.exe sitting on a win98 machine scanning away looking for other machines to attack. It doesn't hide at all.. ctrl-alt-del will show it as a running task. It appears that only W2K/XP can be exploited through the DCOM exploit, but the virus/worm/trojan can be run on ANY PC.

How it got on there I have no idea but I found it in temporary internet folder.. possibly a website or mail I'm guessing though I didnt find a trace of anything in the email to suggest it.

FYI.. I found this little problem early this morn as a network slowdown problem on one of my customers.
_________________
Avatar billede lun Nybegynder
15. august 2003 - 22:53 #12
så burde der jo være en patch til win 98. Hvad gør man?
Avatar billede simonvalter Praktikant
15. august 2003 - 22:57 #13
nej .. det man man ikke patche imod .. det ville være det samme som at patche imod af folk instalerer winamp
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. august 2003 - 00:07 #14
lun> Så hedder patchen et opdateret og velfungerende antivirusprogram + firewall. Så får den da ikke lov at sende uden du ved det :)
Avatar billede lun Nybegynder
16. august 2003 - 08:46 #15
ok. tak for det!