Avatar billede mikester Nybegynder
15. august 2003 - 20:46 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

To computere, begge på nettet - men kan ikke finde hinanden

hejsa - problemet er:
To computere, begge på nettet - men kan ikke finde hinanden
hvad gør man sÅ???

hurtig hjælp ville være godt.
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. august 2003 - 20:46 #1
Er de i samme Workgroup?
Avatar billede mikester Nybegynder
15. august 2003 - 20:48 #2
nej - vi har prøvet før, men der kørte det HELT af sig selv
Avatar billede mikester Nybegynder
15. august 2003 - 20:48 #3
OS. er forresten XP på begge computere
Avatar billede dexza Nybegynder
15. august 2003 - 20:48 #4
Hvilket OS.....hvordan er de sat til nettet  ???
Avatar billede dexza Nybegynder
15. august 2003 - 20:49 #5
har i oprettet en NWLink protokol ???
Avatar billede bojohansen Nybegynder
15. august 2003 - 20:53 #6
XP aner jeg intet om, men det er ofte meget nemmere at sætte dem i samme workgroup.

Under TCP/IP kan man "deaktivere Netbios over TCP/Ip", installer så "NetBEUI Protokol" og lad de 2 snakke sammen på den, derved har du også lidt mere sikkerhed op mod nettet
Avatar billede dexza Nybegynder
15. august 2003 - 20:54 #7
Opret en NWLink Protokol i den LAN-forbindelse, kør guiden Netværksinstallation og sørg for at i er i samme Workgroup; MSHOME ville være et udemærket valg. ellers skal i være sikre på at i henter automatisk IP'er og undernætmaske.
Avatar billede choco Nybegynder
15. august 2003 - 21:39 #8
det er lige meget med samme workgroup men i skal i vert fald dele en mappe ellers kan man ikk se hinannen.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
15. august 2003 - 21:52 #9
Jeg håber meget at i begge er bag samme router, for ellers er det et hasarderet projekt ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt. I vil jo åbne fil og printerdeling ud mod internettet.
Hvis du er klar over denne risiko, kan jeg kun tilslutte mig nogle af de forslag der er kommet.
1. Nemlig at installere impx/spx protokollen (nwlink).
2. Sørge for at de er i samme workgroup og det må gerne være et specielt navn.
3. Del mindst 1 mappe på hver computer.
4. Opret samme brugernavn og password på begge computere, altså det brugernavn man bruger til at logge ind med på pc1, skal også være oprettet på pc2 og omvendt.
5. Sørg for at Guest brugeren er deaktiveret. Meget vigtigt hvis pc'erne ikke er bag en router.
Avatar billede mikester Nybegynder
16. august 2003 - 01:19 #10
Så fungerer det. Det er fordi jeg har fået en bærbar computer fra firmaet, og derfor skulle ha' sat et lille hjemmenetværk op. Men jeg takker for hjælpen. Eftersom tonnybrandt havde det mest uddybende svar giver jeg pointsene til ham.
tak.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
16. august 2003 - 10:16 #11
Takker for point :-)