Avatar billede toho Nybegynder
15. august 2003 - 16:36 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

min skærm tænder ikke når jeg starter min pc.

Når jeg forsøger, at tænde min pc begynder den at brumme (snerre)- min skærms kontrollampe tænder kortvarigt ( bliver grøn ), hvorefter den går i standby. Pc`en når aldrig frem til sit bootbib - det ændrer intet, at starte op på en bootdiskette. Harddisken og strømforsyningen er ok ( tjekket i en anden pc ). Dvd- brænder- og diskettedrev er forsøgt frakoblet uden resultat. Har nogen erfaring med dette problem og evt et godt råd?
Avatar billede draeber Nybegynder
15. august 2003 - 16:50 #1
har du prøvet at tage grafikkortet fra en anden pc, og sætte i for at se om det ændrer noget?
Har du testet skærmen på en anden pc?
Avatar billede smikkel Nybegynder
15. august 2003 - 17:42 #2
Prøv at checke dinne ram evt. prøve at tage dem ud ind og samme med dit grafikkort..
Avatar billede toho Nybegynder
15. august 2003 - 18:59 #3
skærmen er testet på anden pc,grafikkort-ramblokke og alle stikforbindelser har været afmonteret/genmonteret uden resultat, et andet grafikkort er endnu ikke prøvet,jeg vender tilbage når dette er prøvet!
Avatar billede draeber Nybegynder
15. august 2003 - 20:02 #4
Prøv evt. også at checke dine ram i en anden pc (som smikkel siger)
Jeg tror dog ikke det er det, da den så normalt ville komme med en lang række beeep, men det kan da være (Du er sikker på at din pc-speaker er sat til ikke?)
Hvordan brummer den, når du starter???
Avatar billede toho Nybegynder
15. august 2003 - 20:54 #5
Speakeren er sat til, brumme/snerrelyden er fysisk ( defekt leje-rotationsstøj),jeg er nu ret overbevist om, at diskettedrevet er årsagen til lyden,jeg prøvede at koble det fra både strøm og system- lyden forsvandt, når jeg atter forsøger at tilslutte drevet sker der intet( ingen lys i drevet ved opstart- ingen lyd), det er givet stået af, men stadig intet liv i pc`en ?
Avatar billede smikkel Nybegynder
15. august 2003 - 21:02 #6
Det kunne tyde på at du har et defekt motherboard. Har du prøvet at tage batteriet ud af motherboardet for at resette det i mindst 5 minutter.
Avatar billede dexza Nybegynder
15. august 2003 - 21:05 #7
har engang set noget lignende.......fandt ikke ud af det, men hørte senere at rammene sad løst.... det kan meget vel være det !
Avatar billede toho Nybegynder
15. august 2003 - 21:23 #8
Jeg prøver den med batteriet, tanken om defekt bundkort har jeg selv haft adskillige gange, jeg har haft ramblokkene ude/ renset dem og er sikker på at de sidder rigtigt.
Avatar billede smikkel Nybegynder
15. august 2003 - 21:34 #9
Så kan det kun være dit bundkort som er defekt.
Avatar billede toho Nybegynder
15. august 2003 - 22:22 #10
Jeg vender tilbage.Tak for nu.
Avatar billede toho Nybegynder
19. august 2003 - 13:11 #11
Bundkortet var stået af, tak til alle der deltog- 200 point til smikkel.
Avatar billede smikkel Nybegynder
19. august 2003 - 20:07 #12
Takker for point *S*