Avatar billede frugaard Nybegynder
16. december 2000 - 01:58 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Sende vedhæftet fil i Access

Hej Alle.

Er der nogle som kan fortælle mig hvordan jeg sender en e-mail til en person, med en vedhæftet tekstfil? Filen hedder det samme hver gang, og det er den samme modtager hele tiden. Det er bare informationerne der bliver ændret i tekstfilen.

MVH, Alex Frugaard
Avatar billede halifax Nybegynder
16. december 2000 - 02:39 #1
Når du taler om at sende en e-mail gør du det vel ikke med Access?? Det er et databaseprogram. E-mail sender du snarest med Outlook eller Outlook express. Hvilket program bruger du til e-mail?
I Outlook Express vælger du fra menulilien Indsæt og dernæst Vedhæftet fil. Find din tekstfil, vedfæft den og send mailen
Avatar billede Keld Nielsen Forsker
16. december 2000 - 09:47 #2
Prøv at kigge her:
http://www.eksperten.dk/spm/9038
-og vend tilbage med evt. ønske om mere forklaring
Avatar billede uffe_kld Nybegynder
16. december 2000 - 11:08 #3
Hvis du skal sende et objekt, dvs. tabel/forespørgsel.. har fotograf ret, men du skal sende en fil, skal du en lille omvej, sammenkæd tekst-fil med databasen (filer->Hent eksterne data), der vælg tabelen som objekt og følg det fotograf har skrevet.

PS: sendobjekt findes både under moduler og makroer, så man kan selv vælge om man vil lave en VBA-modul eller en makro

Avatar billede frugaard Nybegynder
16. december 2000 - 13:58 #4
Jeg kender godt sendObject, men den kan desværre ikke bruges. Det er fordi, jeg har lavet et lille program i C++, som konvertere data fra en tabel, til et EDIfax format. EDIfax formatet, skal have fast bredde i felterne, og stilles op på en special måde. Derfor har jeg behov for at brugeren som sidder ved databasen, kan sende et resultat til en fast modtager via e-mail. Modtageren er den samme hver gang og tekst og subject er underordnet. Det vigtige i denne forbindelse er: e-mail som bliver sendt via Access (eller et andet program, bare det kan blive aktiveret inde fra Access), skal kunne vedhæfte denne txtfil som mit lille c++ program har lavet. Og det kan ikke blive linket ind i Access igen, for så ryger EDIfax formatet.

Håber det hjælper lidt :o)
Avatar billede brian_d Nybegynder
18. december 2000 - 15:33 #5
Hej Fruegaard

Måske hjælper dette eksempel lidt:

Public Function SendMessage(adr As String, AttachmentPath As String)
  On Error Resume Next
  Dim objOutlook As Outlook.Application
  Dim objOutlookMsg As Outlook.MailItem
  Dim objOutlookRecip As Outlook.Recipient
  Dim objOutlookAttach As Outlook.Attachment

  \' Create the Outlook session.
  Set objOutlook = CreateObject(\"Outlook.Application\")

  \' Create the message.
  Set objOutlookMsg = objOutlook.CreateItem(olMailItem)

  With objOutlookMsg
  \' Add the To recipient(s) to the message.
    Set objOutlookRecip = .Recipients.Add(adr)

    objOutlookRecip.Type = olTo

      \' Set the Subject, Body, and Importance of the message.
      .Subject = \"Subject\"
      .Body = \"Body text\"
      .Importance = olImportanceHigh  \'High importance

      \' Add attachments to the message.
      If Not IsMissing(AttachmentPath) Then
        Set objOutlookAttach = .Attachments.Add(AttachmentPath)
      End If

      .Send

  End With
  Set objOutlookMsg = Nothing
  Set objOutlook = Nothing
End Function

\'Under referencer er Microsoft Outlook 9.0 Object Library afkrydset

kald funktionen:
call SendMessage(\"anybody@anywhere.com\",\"anyfile\")

brian_d :o)

Avatar billede frugaard Nybegynder
23. december 2000 - 01:05 #6
Brian_d >>  Det virker perfekt, og helt efter hensigten... Mange tak for din hjælp.

Jeg ønsker jer alle en glædelig jul, og et godt nytår.  Især til brian_d  :o))))

Frugaard
Avatar billede bisgaard Nybegynder
24. december 2000 - 01:33 #7
er der hjælp at hente til dette spørgsmål??
Et foto skal sendes til australien,det skal ikke være jpg,tif-- så når det frem.Nu har jeg en del fotos fra digitalcameraet,de hedder alle tif.MEN
nu kan jeg ikke selv se dem.Hvad gør jeg????
            bisgaard