Avatar billede markymarc Nybegynder
13. august 2003 - 14:09 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hælp til at få en Jboss op at køre

Hele min sommer er nu gået med at sætte mig ind i servlets, jsp og andet sjovt man kan afvikle på en Tomcat.
Men nu ville jeg jo gerne tage skridet vidre, og har derfor installeret Jboss. Men før jeg kaster mig ud og  skrive ejb's og andet sjov J2EE. Ville jeg jo gerne havde det jeg har lavet til tomcat til at fungere på Jboss.
I min Tomcat har jeg jo en Context linje der ser så leders ud:
<Context path="/fam" docBase="/opt/java/fam/web" debug="0"/>
Kan man sætte noget tilsvarende i Jboss? eller er det noget helt andet her??
og hvis man ikke skal gøre det sådan. Hvordan få jeg så f.eks alt ind og lige under f.eks: http://mitdomain/tst/ og ikke bare. Http://mitdomain/    ?????

På forhånd tak

Ps har installeret 4.0 af Jboss Og jeg kan godt starte den og den fungere fint.
Avatar billede logical Nybegynder
13. august 2003 - 14:31 #1
JBoss bruger enten tomcat eller jetty til at eksekvere jsp og servlets.

Dine war filer (eller udpakkede webapp biblioteker) kan genbruges uden yderligere modifikationer typisk. Du smider dem bare i et deploy bibliotek under JBoss.

Lav en application.xml indeholdende din web-app kontext, og pak hele /opt/java/fam/web ind i en war fil, så kører det fra dag 1.
Avatar billede markymarc Nybegynder
13. august 2003 - 15:02 #2
En application.xml Som er???
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2003 - 15:18 #3
En beskrivelse af indholdet i en ear file.

Her er et lille eksempel:

<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE application PUBLIC '-//Sun Microsystems, Inc.//DTD J2EE Application 1.2//EN' 'http://java.sun.com/j2ee/dtds/application_1_2.dtd'>
<application>
    <display-name>UserAdmin</display-name>
    <module>
        <ejb>useradmin-ejb.jar</ejb>
    </module>
    <module>
        <web>
            <web-uri>useradmin.war</web-uri>
            <context-root>/useradmin</context-root>
        </web>
    </module>
</application>
Avatar billede markymarc Nybegynder
13. august 2003 - 15:23 #4
Hvad så hvis jeg i min IDE(intellij) skal lave noget web, så skal jeg vel ikke pakke det i en WAR fil hver gang jeg vil teste en lille ting. Kan jeg ikke få Jboss til at kigge direkte i path?? og er det nogle af jer der har erfaring med Jboss og intelliJ??
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2003 - 15:37 #5
Hm.

Din IDE bør kunne pakke dine web ting i en war og pakke den ned i
en ear og deploye den til JBoss (JBoss supporterer hot redeploy 100%).

Men jeg ved ikke om IntelliJ kan gøre det.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2003 - 15:50 #6
Vi er iøvrigt mange som foretrækker kun at bruges vores IDE til
at skrive koden i og så builde og deploye med ant.

ant har glimrende support for både war og ear.
Avatar billede markymarc Nybegynder
13. august 2003 - 16:26 #7
Hvordan bruger man ant til det? har ledt alle steder efter en howto om ant men syndes ikke rigtigt jeg kan finde en. Jeg ved nemmelig at min IDE understøtter ANT, men jeg aner intet om ANT.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2003 - 16:34 #8
Der kommer lidt docs med ant.

Men et eksempel gør jo underværker.

Jeg prøver lige at finde noget.
Avatar billede markymarc Nybegynder
13. august 2003 - 16:35 #9
Jeg har lige været inde på deres hjemmeside og kigge. Har fundet lidt docs som jeg har printet ud, også fat jeg noget på IntelliJ's hjemmeside. Det tro jeg tager med hjem og læser.
Men hvis du kan finde nogle eksempeler, så ville det være vildt fedt.
Mange tak
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2003 - 16:43 #10
Her er et lile udsnit af en af mine build.xml filer:

    <target name="webbuild" depends="webcompile,weblibgen">
        <war warfile="${warname}" webxml="${webdescripdir}/web.xml">
            <classes dir="${webbuilddir}"/>
            <classes dir="${propsdir}"/>
            <lib dir="" includes="${ejbjarname}"/>
            <lib dir="${weblibdir}"/>
            <fileset dir="${jspdir}"/>
            <webinf dir="${xmldir}"/>
        </war>
    </target>
    <target name="allbuild" depends="ejbbuild,webbuild">
        <ear earfile="${earname}" appxml="${appdescripdir}/application.xml">
            <fileset dir="" includes="${ejbjarname},${warname}"/>
        </ear>
    </target>
    <target name="deploy" depends="allbuild">
        <copy file="${earname}" todir="${deploydir}"/>
    </target>
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2003 - 16:44 #11
1)  build
2)  generer war
3)  generer ear
4)  kopier ear til jboss
Avatar billede markymarc Nybegynder
13. august 2003 - 17:01 #12
Tak for det, nu vil jeg lige gå hjem og læse lidt på det. Men hvis jeg støder ind i problemmer med ANT poster jeg lige et nyt indlæg. Men tak for hjælpen.
Lige en sidste ting er det nemt at bruge ANT og lære at bruge den??
Avatar billede arne_v Ekspert
13. august 2003 - 17:03 #13
Sværere end at lave et hello world program i java.

Nemmere end at lave en EJB.

Man lærer det.

Og langt de fleste bliver meget glade for ant.