Avatar billede easybob Nybegynder
13. august 2003 - 09:22 Der er 16 kommentarer

gå til en a href="#etellerandet" med javascript

jeg har en side, som er bygget op med en nogle henvisninger til id'er længere nede på siden altså:

toppen:
<a href="#etellerandet" >tryk her</a>

et eller andet sted:
<td id="etellerandet" ></td>"

Det vil sige at hvis man trykker på linket i toppen, så vil den hoppe ned til <td ...>

Er der en måde, så jeg med javascript kan lave samme nr uden at man skal trykke med musen?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
13. august 2003 - 09:26 #1
self.location.href=self.location.href+'#etellerandet';
Avatar billede easybob Nybegynder
13. august 2003 - 09:29 #2
Vil den lave en reload/update af siden?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
13. august 2003 - 09:37 #3
jep
Avatar billede easybob Nybegynder
13. august 2003 - 09:39 #4
Jeg skulle helst kunne undgå dette. Ideér modtages gerne.
Avatar billede cdc Novice
13. august 2003 - 09:48 #5
forstår ikke helt hvad du vil, men kan du ikke lave en show/hide div ved onmouseover/onmouseout ?
Dette afhænger selvfølgelig at det du skal ise ikke er så langt ned på siden at man skal scrolle for så kan man ikke

/cdc
Avatar billede snoezel Nybegynder
13. august 2003 - 09:53 #6
<html>

<head>
</head>

<body>

<p><a href="#Her springes der til ved klik på linket">Gå til link i bunden</a></p>
<p>&nbsp;</p>
<p><a name="Her springes der til ved klik på linket">Her springes der til ved
klik på linket</a></p>

</body>

</html>
Avatar billede snoezel Nybegynder
13. august 2003 - 09:56 #7
Du kan så lave et link: <a href="#" name=top>Til toppen</a>
Avatar billede snoezel Nybegynder
13. august 2003 - 09:57 #8
Glem det, havde ikke set din linie: Er der en måde, så jeg med javascript kan lave samme nr uden at man skal trykke med musen? :-)
Avatar billede easybob Nybegynder
13. august 2003 - 10:00 #9
/cdc jeg skal prøve at udtrykker mig klarer. Den ønskede funktion er godt nok det som mm12010 svarer på, men jeg skal helst undgå at siden reloader, da jeg har en side med en masse input felter og hvis siden reloader, så kommer brugeren til at skulle indtaste tingene igen.
Avatar billede snoezel Nybegynder
13. august 2003 - 10:05 #10
<html>

<head>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
<!--
function MM_goToURL() { //v3.0
  var i, args=MM_goToURL.arguments; document.MM_returnValue = false;
  for (i=0; i<(args.length-1); i+=2) eval(args[i]+".location='"+args[i+1]+"'");
}
//-->
</script>
</head>

<body>

<p><a href="#" onMouseOver="MM_goToURL('parent','#spring1');return document.MM_returnValue">Gå
  til link i bunden</a></p>
<p><a href="#" onMouseOver="MM_goToURL('parent','#spring2');return document.MM_returnValue">Gå
  til link i bunden</a></p>

<p><a name="spring1">Her springes der til ved klik på linket1</a></p>

<p><a name="spring2">Her springes der til ved klik på linket2</a></p>

<a href="#" name=top>Til toppen</a>
</body>

</html>
Avatar billede snoezel Nybegynder
13. august 2003 - 10:06 #11
test selv, ved at putte en masse linieskift ind :)
Avatar billede easybob Nybegynder
13. august 2003 - 10:27 #12
snoezel: jeg vil gerne kunne lave det programatisk, altså undgå at bruge musen til det.
Avatar billede snoezel Nybegynder
13. august 2003 - 10:30 #13
"Er der en måde, så jeg med javascript kan lave samme nr uden at man skal trykke med musen?"

Okey, jeg forstod det som du ville undgå at skulle klikke med musen. Jeg ved ikke helt hvad du mener så, der er jo nød til at være input fra klienten på en eller anden måde, ellers skal du jo bruge en OnLoad :-)
Avatar billede easybob Nybegynder
13. august 2003 - 11:24 #14
mm12010
Hvis du laver et svar, så har jeg testet det du har lavet og der bliver ikke lavet en reload af siden, så dit svar er løsningen til mit problem. Tak for hjælpen.
Avatar billede mm12010 Nybegynder
16. september 2003 - 12:52 #15
:o)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. september 2005 - 14:04 #16
skal vi lukke dette spg ?-)