Avatar billede fembe Nybegynder
12. august 2003 - 22:39 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Connection til MySQL database med ASP

Jeg har prøvet at oprette forbindelse til min MySQL 3.23 server som jeg har installerede lokalt på min maskine.

Jeg har oprettet en database og tabel via Console Manager 0.9.2-beta og det ser ud til at virke helt fint, men når jeg prøver at hente data ud fra databasen med følgende kode:

<%
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER=MySQL;SERVER=localhost; DATABASE=Test;"

SQL = "Select * from presse"

Set DBrec = Session("Conn").Execute (SQL)

do until DBrec.EOF
Response.Write (DBrec("Text"))
DBrec.MoveNext
Loop
%>

Får jeg følgende fejl:

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A01A8)
Object required: 'Session(...)'
/test/db.asp, line 7

Linje 7 er: Set DBrec = Session("Conn").Execute (SQL)

Jeg har ikke indtastede password eller brugernavn nogle steder hvilket er derfor jeg ikke har UID=;PWD=; med i connection strengen.

Er der nogen der ved hvad der går galt, og kan hjælpe mig med at få forbindelse til databasen så jeg bl.a. kan hente data ud?

På forhånd tak, hilsen
Karin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
12. august 2003 - 23:30 #1
Måske
Set DBrec = Conn.Execute(SQL)
Avatar billede fembe Nybegynder
13. august 2003 - 08:45 #2
Tak for svaret, jeg var vist lidt træt i går, der havde sneget sig en Session ind – ups :o)

Ved du hvordan jeg giver dig de 200 point?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
13. august 2003 - 20:05 #3
det skal du ikke. Det er skørt med så mange point. Hvis 60 point
er svært, hvad er 200 point så?
Avatar billede fembe Nybegynder
14. august 2003 - 20:42 #4
Ok det ser også ud som om du skal svare i stedet for at lave en kommentar for at jeg kan give dig point. Men mange tak for dit svar :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. august 2003 - 20:52 #5
Jeg svarer ikke for 200 point. Giv mig 5 point og tag de 195 selv. Det er nogenlunde
rimeligt for det simple svar.
Avatar billede fembe Nybegynder
15. august 2003 - 08:47 #6
For at jeg kan give dig point, tror jeg du bliver nødt til at poste et svar og ikke en kommentar (radio buttons til venstre) jeg har i hvert fald ikke nogen mulighed for at acceptere dit svar som det er nu.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. august 2003 - 08:51 #7
Det ved jeg godt, men du har ikke sagt OK til at give mig 5 og du selv tager
de 195. Men glem det, gider ikke bruge mere tid på det pjat. ;)
Behold du dine point. Og gør alle en tjeneste og sæt et fornuftigt pointtal
på i fremtiden. Over and out.
Avatar billede fembe Nybegynder
17. september 2003 - 20:07 #8
Hvis du svarer giver jeg dig de 5 point og tager selv resten :o)