Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
12. august 2003 - 11:22 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

Flash Hjemmeside

Ok, jeg er efterhånden en gammel halverfaren hjemmeside designer... har arbejdet med HTML, ASP, PHP, SQL, CSS osv osv osv...

Jeg har altid været meget facineret af flash hjemmesider og det skal være mit næste projekt... Problemet er bare at jeg er helt blank overfor hvordan... jeg har leget lidt i almindeligt Macromedia Flash, men der kan jeg jo kun lave animationer... Hvordan laver jeg hjemmesider ud af det??

Hvis en person kan guide mig til en god side med en masse guides og tutorials til flash design, eller selv lave en guide til mig, samt fortælle mig og hvilke programmer jeg kan bruge til det, gir jeg personen 200 point...
Avatar billede -42- Nybegynder
12. august 2003 - 11:23 #1
Start med www.flashkit.com det er mekka for flashers
Avatar billede -42- Nybegynder
12. august 2003 - 11:25 #2
Der er masser af tutorials af forskellig slags.

Det program du skal bruge er selvfølgelig flash mx, men der findes efter hånden masser af sjove programmer til alt muligt crap indenfor flash, så hold dig til flash i starten.
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
12. august 2003 - 11:31 #3
ok... vil jeg prøve at se på...

hvilke programmer kan der bruges?? Jeg vil godt lærer flash, men vil ik gi 99,99$ for macromedia homesite :)
Avatar billede -42- Nybegynder
12. august 2003 - 11:31 #4
Avatar billede -42- Nybegynder
12. august 2003 - 11:33 #5
Du skal ikke bruge homesite til noget, du kan bruge notepad hvis du vil, men su SKAL have macromedia flash ellers kan det ikke laves... Det findes som trialversion
Avatar billede -42- Nybegynder
12. august 2003 - 11:34 #6
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
12. august 2003 - 11:36 #7
Ohh ok... nice nok... havde bare fået forståelsen for at man skulle bruge et specielt program til det...

men ok... startede os i Frontpage med normalt webdesign, men skiftede senere til notepad og eller Stones... :)
Avatar billede hoejrup Nybegynder
12. august 2003 - 11:40 #8
Du vil gerne have et hurtigt svar, men du lukker dem ikke ret hurtigt...

Link: http://www.eksperten.dk/spm/351988

/per
Avatar billede -42- Nybegynder
12. august 2003 - 11:41 #9
Når du eksportere din flash film, kan du sætte flash til at lave et html dokument. Dette gøres under filer->publish settings
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
12. august 2003 - 11:50 #10
Beklager Hoejrup... har ordnet det nu... tænkte ikke helt på at dele point ud på det tidspunkt... :) sorry
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
12. august 2003 - 11:54 #11
-42- vil det sige at hvis jeg vil lave en flash hjemmeside ska jeg lave den hele som en animation... og så publish settings når jeg er færdig??

Hvordan får jeg f.eks. siden til at reagerer på at der trykkes på et menupunkt etc?
Avatar billede -42- Nybegynder
12. august 2003 - 11:57 #12
Flash er bygget op af scener, hver scene har en main timeline, på den måde kan du navigere rundt i de scener ligesom en almindelig hjemmeside, ved hjælp af actionscript, som er flashs eget sprog.

Actionscript minder lidt om c++ i syntax
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
12. august 2003 - 12:00 #13
ok, dvs at et link i bund og grund i flash er en form for "Play knap" så når man trykker der eksekveres den scene osv...?
Avatar billede -42- Nybegynder
12. august 2003 - 12:02 #14
eksempel:

on (release) {
  _root.gotoAndStop("menu1");
}

hvor _root er din maintimeline
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
12. august 2003 - 12:08 #15
well... der er kun 1 vej frem... side og rode med det...

du får pointsne 42...

WP
Avatar billede -42- Nybegynder
12. august 2003 - 12:17 #16
taks
Avatar billede web-pro.dk Nybegynder
12. august 2003 - 13:26 #17
du ku vel ik lige forklarer en sidste ting??

Hvordan tilføjer jeg Actions?? Sider og roder lidt med de der tutorials på flashkit.com men kan ik finde ud af at tilføje actions... :/
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. august 2003 - 19:55 #18
Jeg bliver nok nød til lige at pointerer at et par kurser kan spare dig for oceaner af tid og derved også resurser.
se: www.logicon.dk