Avatar billede xeno-morph Nybegynder
15. december 2000 - 13:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Problemer med kode....

<?
if (\"$stat\" == \"ready\") {
  if (\"$pass\" == \"\") {
echo \"<body bgcolor=\\\"#C0C0C0\\\" link=\\\"#FFFFFF\\\" vlink=\\\"#FFFFFF\\\" alink=\\\"#FFFFFF\\\">\";
echo \"<div align=\\\"center\\\">\";
echo \"  <center>\";
echo \"  <table border=\\\"0\\\" width=\\\"50%\\\" bordercolorlight=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolordark=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolor=\\\"#FFFFFF\\\" background=\\\"back2.jpg\\\" style=\\\"color: #FFFFFF; border-style: solid; border-width: 1\\\">\";
echo \"    <tr>\";
echo \"      <td width=\\\"100%\\\">\";
echo \"        <p align=\\\"center\\\"><font face=\\\"Verdana\\\" size=\\\"2\\\">.: <b>Fejl</b> :.</font></td>\";
echo \"    </tr>\";
echo \"  </table>\";
echo \"  </center>\";
echo \"</div>\";
echo \"<div align=\\\"center\\\">\";
echo \"  <table border=\\\"0\\\" width=\\\"50%\\\" bordercolorlight=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolordark=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolor=\\\"#FFFFFF\\\" background=\\\"back1.jpg\\\">\";
echo \"    <tr>\";
echo \"      <td width=\\\"100%\\\">\";
echo \"        <p align=\\\"center\\\"><font color=\\\"#FFFFFF\\\" face=\\\"Verdana\\\" size=\\\"2\\\">Fejlbesked : Intet password indtastet</font></td>\";
echo \"    </tr>\";
echo \"  </table>\";
echo \"</div>\";
  exit;
  }
  if (\"$navn\" == \"\") {
echo \"<body bgcolor=\\\"#C0C0C0\\\" link=\\\"#FFFFFF\\\" vlink=\\\"#FFFFFF\\\" alink=\\\"#FFFFFF\\\">\";
echo \"<div align=\\\"center\\\">\";
echo \"  <center>\";
echo \"  <table border=\\\"0\\\" width=\\\"50%\\\" bordercolorlight=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolordark=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolor=\\\"#FFFFFF\\\" background=\\\"back2.jpg\\\" style=\\\"color: #FFFFFF; border-style: solid; border-width: 1\\\">\";
echo \"    <tr>\";
echo \"      <td width=\\\"100%\\\">\";
echo \"        <p align=\\\"center\\\"><font face=\\\"Verdana\\\" size=\\\"2\\\">.: <b>Fejl</b> :.</font></td>\";
echo \"    </tr>\";
echo \"  </table>\";
echo \"  </center>\";
echo \"</div>\";
echo \"<div align=\\\"center\\\">\";
echo \"  <table border=\\\"0\\\" width=\\\"50%\\\" bordercolorlight=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolordark=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolor=\\\"#FFFFFF\\\" background=\\\"back1.jpg\\\">\";
echo \"    <tr>\";
echo \"      <td width=\\\"100%\\\">\";
echo \"        <p align=\\\"center\\\"><font color=\\\"#FFFFFF\\\" face=\\\"Verdana\\\" size=\\\"2\\\">Fejlbesked : Intet brugernavn indtastet</font></td>\";
echo \"    </tr>\";
echo \"  </table>\";
echo \"</div>\";
  exit;
  }
  $connection = mysql_connect(\"mysql.domain.dk\",\"domain\",\"password\"); mysql_select_db(\"base\", $connection);
  $result = mysql_query( \"SELECT * FROM users where navn = \'$navn\'\");
  $row = mysql_fetch_array($result);
  if (\"$pass\" == $row[1]) {
echo \"<body bgcolor=\\\"#C0C0C0\\\" link=\\\"#FFFFFF\\\" vlink=\\\"#FFFFFF\\\" alink=\\\"#FFFFFF\\\">\";
echo \"<div align=\\\"center\\\">\";
echo \"  <center>\";
echo \"  <table border=\\\"0\\\" width=\\\"50%\\\" bordercolorlight=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolordark=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolor=\\\"#FFFFFF\\\" background=\\\"back2.jpg\\\" style=\\\"color: #FFFFFF; border-style: solid; border-width: 1\\\">\";
echo \"    <tr>\";
echo \"      <td width=\\\"100%\\\">\";
echo \"        <p align=\\\"center\\\"><font face=\\\"Verdana\\\" size=\\\"2\\\">.: <b>Success</b> :.</font></td>\";
echo \"    </tr>\";
echo \"  </table>\";
echo \"  </center>\";
echo \"</div>\";
echo \"<div align=\\\"center\\\">\";
echo \"  <table border=\\\"0\\\" width=\\\"50%\\\" bordercolorlight=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolordark=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolor=\\\"#FFFFFF\\\" background=\\\"back1.jpg\\\">\";
echo \"    <tr>\";
echo \"      <td width=\\\"100%\\\">\";
echo \"        <p align=\\\"center\\\"><font color=\\\"#FFFFFF\\\" face=\\\"Verdana\\\" size=\\\"2\\\">Din bruger $navn er nu slettet</font></td>\";
echo \"    </tr>\";
echo \"  </table>\";
echo \"</div>\";
  rmdir (\"members/$navn\");
  mysql_query(\"delete from users where navn = \'$navn\'\");
  exit;
  }
  else {
echo \"<body bgcolor=\\\"#C0C0C0\\\" link=\\\"#FFFFFF\\\" vlink=\\\"#FFFFFF\\\" alink=\\\"#FFFFFF\\\">\";
echo \"<div align=\\\"center\\\">\";
echo \"  <center>\";
echo \"  <table border=\\\"0\\\" width=\\\"50%\\\" bordercolorlight=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolordark=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolor=\\\"#FFFFFF\\\" background=\\\"back2.jpg\\\" style=\\\"color: #FFFFFF; border-style: solid; border-width: 1\\\">\";
echo \"    <tr>\";
echo \"      <td width=\\\"100%\\\">\";
echo \"        <p align=\\\"center\\\"><font face=\\\"Verdana\\\" size=\\\"2\\\">.: <b>Fejl</b> :.</font></td>\";
echo \"    </tr>\";
echo \"  </table>\";
echo \"  </center>\";
echo \"</div>\";
echo \"<div align=\\\"center\\\">\";
echo \"  <table border=\\\"0\\\" width=\\\"50%\\\" bordercolorlight=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolordark=\\\"#FFFFFF\\\" bordercolor=\\\"#FFFFFF\\\" background=\\\"back1.jpg\\\">\";
echo \"    <tr>\";
echo \"      <td width=\\\"100%\\\">\";
echo \"        <p align=\\\"center\\\"><font color=\\\"#FFFFFF\\\" face=\\\"Verdana\\\" size=\\\"2\\\">Fejlbesked : Ugyldigt brugernavn eller password</font></td>\";
echo \"    </tr>\";
echo \"  </table>\";
echo \"</div>\";
  exit;
  }
?>
<html>
<head>
<title>www.W1.dk</title>
</head>
<body bgcolor=\"#C0C0C0\" link=\"#FFFFFF\" vlink=\"#FFFFFF\" alink=\"#FFFFFF\">

<div align=\"center\">
  <center>
  <table border=\"0\" width=\"50%\" bordercolorlight=\"#FFFFFF\" bordercolordark=\"#FFFFFF\" bordercolor=\"#FFFFFF\" background=\"back2.jpg\" style=\"color: #FFFFFF; border-style: solid; border-width: 1\">
    <tr>
      <td width=\"100%\">
        <p align=\"center\">Slet dit W1 Domæne</td>
    </tr>
  </table>
  </center>
</div>
<div align=\"center\">
  <table border=\"0\" width=\"50%\" bordercolorlight=\"#FFFFFF\" bordercolordark=\"#FFFFFF\" bordercolor=\"#FFFFFF\" background=\"back1.jpg\">
    <tr>
      <td width=\"100%\">
        <table border=\"0\" width=\"100%\">
          <tr>
            <td width=\"50%\" valign=\"top\">
              <p align=\"right\"><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana\" size=\"2\">Brugernavn</font></p>
              <p align=\"right\"><font color=\"#FFFFFF\" face=\"Verdana\" size=\"2\">Password</font></td>
            <td width=\"50%\">
            <form method=\"POST\" action=\"deld.php\">
              <p align=\"left\"><input type=\"text\" name=\"navn\" size=\"20\" tabindex=\"1\" style=\"border-style: solid; border-width: 1\"></p>
              <p align=\"left\" style=\"margin-top: -10\"><input type=\"password\" name=\"pass\" size=\"20\" style=\"border-style: solid; border-width: 1\" tabindex=\"2\"></p>
              <p align=\"left\"><input type=\"submit\" value=\"Slet\" name=\"slet\" style=\"background-color: #FFFFFF; color: #000000; position: relative; width: 75; border-style: solid; border-width: 1\" tabindex=\"3\"><input type=\"reset\" value=\"Nulstil\" name=\"zero\" style=\"background-color: #FFFFFF; color: #000000; position: relative; width: 75; border-style: solid; border-width: 1\" tabindex=\"4\"></p>
              <p align=\"left\">&nbsp;</td>
            </form>
          </tr>
        </table>
      </td>
    </tr>
  </table>
</div>
</body>

Jeg kan ikke se hvor fejlen er, den har ingen fejlmeddelelser, den laver bare et refresh, og gør intet derefter, det er som om at den skipper hele scriptet, er der nogen der kan hjælpe ?
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
15. december 2000 - 13:12 #1
Se evt demo på : www.w1.dk/deld.php
bare indtast et eller andet, så kan i se at den ikke gør en skid.... lige meget om det er rigtigt eller forkert password og brugernavn sker der ikke noget...
Avatar billede lojmann Nybegynder
15. december 2000 - 13:22 #2
En god ide, lad være med at smide alle HTML koder ind i PHP\'en, det giver lidt bedre preformens, og giver et langt bedre overblik :)
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
15. december 2000 - 13:35 #3
ja, men jeg er ikke særlig god til det med at lægge html\'en ind i en seperat kode og hente den derfra... og det er heller ikke det der er mit problem...
Avatar billede razor Nybegynder
15. december 2000 - 13:42 #4
er det ned vilje du konsekvent laver anførselstegn om dine variabler ?:
if (\"$stat\" == \"ready\")
ville jeg nok lave sådan her:
if ($stat == \"ready\")

ved ikk\' om det\' det
Avatar billede mkelle1 Nybegynder
15. december 2000 - 13:54 #5
Hej xeno-morph
Så vidt jeg kan se springer du over hele php-delen hvis $stat ikke er == ready. Jeg kan ikke finde nogen steder hvor du sætter $stat til ready. Den if-sætning du starter der, afslutter du så vidt jeg kan se, først lige før selve html-siden. Derfor sker der ikke en pind.

Mads
Avatar billede xeno-morph Nybegynder
15. december 2000 - 14:37 #6
tak for hjælpen mads... jeg tror det var det... *ss*