Avatar billede mother1978 Nybegynder
08. august 2003 - 13:13 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Autokorrektur på websider?

Jeg laver et projekt, der skal hente data fra en database.
Disse data skal der læses korrektur på og derefter lægges ned i databasen igen. Dataene vises evt. i et tekstfelt. mit spørgsmål er om der er nogen der ved om det er muligt at lave autokorrektur på teksten i tekstfeltet, og i så fald hvordan? det skal ikke være noget med at klippe klistre. Det skal være et script eller selvstændig applikation der kører.....som i f.eks word.

På forhånd tak!
Avatar billede medions Nybegynder
08. august 2003 - 13:21 #1
Venligst flyt spm'et til ASP kategorien!

//>Rune
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
08. august 2003 - 13:25 #2
hmm, det var ellers nogeet af et projekt. at lave et scripts der selv læser korrektur?

Den skal jo tage højde for grammatik og forskellige forme, store og små bogstaver osv. osv.

Jeg vil sige, ganske umuligt? i hvert fald et kæmpe arbejde ;o)
Avatar billede medions Nybegynder
08. august 2003 - 13:27 #3
Jeg vil gætte på du kunne finde Words korrektur fil, og se om du kan bygge et eller andet op imod den, det ville være mit forslag (Det kan man på en PDA med WinCE!)

//>Rune
Avatar billede mother1978 Nybegynder
08. august 2003 - 13:27 #4
jeg har et mindre budget.....hvis man kunne købe noget der kunne, ville det også være okay..
Avatar billede mother1978 Nybegynder
08. august 2003 - 13:29 #5
Ja, det har jeg også selv tænkt på, men hvis nu der var et eller andet "smart" til det, kunne det jo være fedt................Mange hoveder tænker som sagt bedre en 1, derfor dette indlæg :)
Avatar billede medions Nybegynder
08. august 2003 - 13:30 #6
Hmm så tror jeg du skulle ud og kigge på en komponent til ASP, men jeg er IKKE ret sikker på at der er nogen der har lavet det!

Men prøv at søg på google.com!

//>Rune
Avatar billede vbcoder Nybegynder
08. august 2003 - 15:54 #7
http://www.componentsource.com/Search.asp?fl=&bc=&sc=CS&pp=10&hl=Y&ss=Y&ln=Y&pc=Y&ap=Y&mc=&sr=spell+checker&go=Search

Om du kan bruge det til noget - ved ikke?

Jeg har et par komponenter fra www.componentone.com - og det duer

//vbcoder
Avatar billede vbcoder Nybegynder
08. august 2003 - 15:56 #8
http://www.componentsource.com/product.asp?sc=CS&PO=504730&option=8780&RC=&POS=PL

dette er et link til componentone's stavekontrol vsspell

//vbcoder
Avatar billede vbcoder Nybegynder
08. august 2003 - 15:59 #9
Jeg kan også hjælpe hvis du har brug for hardcore vb programmering.

//vbcoder
Avatar billede mother1978 Nybegynder
11. august 2003 - 11:17 #10
Tak for hjælpen vbcoder