Avatar billede ofirpeter Nybegynder
07. august 2003 - 22:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opdater tekst felt når der er rettet i det.

Jeg har en side med en del tekst felter hvor der kan rettes bruger oplysninger.'

Mit problemer bare, at når man trykker på "Rediger" er der jo en del felter der skal skrives til databasen.
Også selvom man kun har rettet i et af felterne.

Kan man gøre sådan at scriptet kun skriver de felter til sql'en som der er rettet i?

(Kun fuld point hvis det lykkes at gøre det)
Avatar billede ztyxx Nybegynder
07. august 2003 - 23:14 #1
hvis du har tilladt NULL i dine db-felter kan du vel
UPDATE forum set tekst='$_POST[variabel] where id=1
Avatar billede kimhornung Nybegynder
10. august 2003 - 10:02 #2
Det kan gøres på flere forskellige måder. Du kan fx indsætte et skjult INPUT-felt for hvert tekst felt i formularen på den pågældende side. Så er det nemt at lade scriptet sammenligne den indtastede tekst med det skjulte felt og kun opdatere de felter, der er ændret.
Avatar billede kimhornung Nybegynder
10. august 2003 - 10:02 #3
Hov, ovenstående var et svar :-)
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
10. august 2003 - 21:58 #4
Det lyder smart kimhornung, men er ikke helt stærk i det kode. Kan du evt. uddybe det lidt?

Det ser ud på denne måde nu:
$besked = $_REQUEST["besked"];
mysql_query("update 9b set besked='$besked' where brugernavn='$_SESSION[brugernavn]'");
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
12. august 2003 - 22:02 #5
kimhorung?
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
18. august 2003 - 08:26 #6
Er der nogle der kan uddybe det lidt for mig?
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
20. september 2003 - 17:47 #7
det er jeg ked af..
Avatar billede ofirpeter Nybegynder
20. september 2003 - 17:47 #8
-