Avatar billede boe Nybegynder
14. december 2000 - 17:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Detekte hvilken port modem er på

Hej er der nogen der kan hjælpe mig med lidt VB kode der kan detekte hvilken Com port modem er forbundet til?

Mail mig gerne på boe@gigasoft.dk

Avatar billede microtec Nybegynder
14. december 2000 - 20:08 #1
Jeg har ikke lige noget kode til VB, men kan forklare hvordan jeg selv har gjort i Pascal.

Send AT<CR> til com-portene på en efter en.
Hvis der svarres OK<CR> er der et modem på porten.
Avatar billede boe Nybegynder
15. december 2000 - 00:49 #2
Hej og tak jeg lader lige spørgsmålet stå åbent og forsøger din metode, jeg vender tilbage når jeg har testet det.

Mvh
Bjarne
Avatar billede nolle_k Nybegynder
19. december 2000 - 09:51 #3
Her er noget kode, der tester om der findes et modem på en specificeret port!

Event ModemStatus(Found as Boolean)

Dim WithEvents COMObj As MSComm
Dim WithEvents TimeOut As Timer

Private Sub Class_Initialize()
  Set COMObj = frmPageIt.ComOut
  Set TimeOut = frmPageIt.TimeoutTimer
End Sub

Public Sub TestForModem(Port As Integer)

  COMObj.CommPort = Port
  COMObj.Settings = frmPageIt.txtInitStreng.Text
  COMObj.InputLen = 0
  COMObj.RThreshold = 1

  COMObj.PortOpen = True

  COMObj.Output = \"ATZ\" + Chr(13)
  \'Set timeout!
  \'If this elapses no MODEM is FOUND!
  TimeOut.Interval = 1000
  TimeOut.Enabled = True

End Sub

Private Sub COMObj_OnComm()

  If (InStr(COMObj.Input, \"OK\")) Then
    \'MODEM IS FOUND!
    TimeOut.Enabled = False
    COMObj.PortOpen = False
    Set COMObj = Nothing
    Set TimeOut = Nothing
    RaiseEvent ModemStatus(True)
  End If
End Sub

Private Sub TimeOut_Timer()
  COMObj.PortOpen = False
  Set COMObj = Nothing
  Set TimeOut = Nothing
  RaiseEvent ModemStatus(False)
End Sub

Noget i denne retnig burde kunne gøre det!

//Nolle_K
Avatar billede microtec Nybegynder
19. december 2000 - 10:01 #4
Ovenstående kode gør nøjagtig som jeg foreslog.
Sender AT til COM-porten og ser om der kommer OK tilbage.
Avatar billede boe Nybegynder
19. december 2000 - 10:17 #5
Kan ikke få koden til at virke efter hensigten, kunne du ikke sende et Eks. med form og kontroller.

Bjarne
Avatar billede nolle_k Nybegynder
19. december 2000 - 10:29 #6
Jeg mailer den til dig!
Avatar billede microtec Nybegynder
19. december 2000 - 13:29 #7
FOR FANDEN DA!!!

Så er der sgu igen en der får alle points efter han bare bygger vidre på et svar man har givet.
Det er sgu da for billigt. Points kunne med rimelighed være fordelt her.
Avatar billede boe Nybegynder
19. december 2000 - 14:21 #8
Det vidste jeg ikke at man kunne. og hvordan gør man det?

Mvh.
Bjarne
Avatar billede microtec Nybegynder
19. december 2000 - 15:06 #9
Ved at trykke på knappen \"Avanceret\" før du giver points. Så kan du selv angive fordelingen mellem dem der har ydet DIG hjælp.
Se også:

http://www.eksperten.dk/info_beskrivelse.phtml#point

Død træt af at der gang på gang er en \"nasser\", som laver lidt ekstra til mit svar og så scorer alle points. Gidder sgu snart ikke svare på noget mere...
Avatar billede nolle_k Nybegynder
19. december 2000 - 15:48 #10
Nasser på dit svar!!! Hold da kæft man!!!

Det kode du ser der er noget gammelt noget, der er lavet for mange måneder siden!!

Og hvis dit svar kunne bruges var det vel ikke nødvendigt at korrespondere med mig vel?? Så tag da lige og hop ned i de billige underbukser!!

Avatar billede microtec Nybegynder
19. december 2000 - 15:58 #11
Du scorer billige point´s noller_k, ved at sætte dig ned og kode nøjagtigt det jeg svarede.
Det er OK at du får point´s, men ikke dem alle sammen.
Avatar billede nolle_k Nybegynder
19. december 2000 - 16:01 #12
Det er jeg fuldstændig enig i. Men jeg kan nu engang ikke gøre for at jeg får alle pointene og desuden ville jeg have svaret uanset om du havde svaret eller ej da koden lå på min maskine i forvejen!

//Nolle_K
Avatar billede microtec Nybegynder
19. december 2000 - 16:09 #13
Ok. Jeg vil ikke være uvenner med dig.

Jeg er bare lidt træt af at det sker gang på gang (altså ikke med dig) at der er nogen der tilføjer lidt til et svar og så scorer alle points.
Hvis du kikker nogle af de andre spørgsmål, kan du lige frem se hvordan der er 4-5 stykker, som svarer nøjagtigt det samme med forskellig formulering/links for at \"nasse\" points fra ham der faktisk kom med svaret.

Mange gange kommer der også ekstra information fra dem jeg kalder \"nasser\" (nok for stærkt ord) og så er det selvfølgelig OK at de får del i pointene. Bare der ikke glemmes at give kredit til den der faktisk bragte løsningen på banen.

God jul til jer alle.
Avatar billede nolle_k Nybegynder
19. december 2000 - 16:12 #14
Klart nok! Jeg 100 % enig!!!! Nasser er måske en smule for hårdt!!

Jeg er da heller ikke interesseret i at være uvenner men du må da indrømme at din overfusning måske pegede en smule i retning af det!

Men OK!!!! Håber det går!!!

Og god jul til dig også!
Avatar billede microtec Nybegynder
19. december 2000 - 16:17 #15
nolle_k >> Tag det ikke personligt. Det var bare dråben der fik lang tids fustrsion til at løbe over ;o)
Avatar billede nolle_k Nybegynder
19. december 2000 - 16:19 #16
Jeg tager det såmænd ikke personligt!!! Overhovedet!!!! Jeg kan sagtens følge dig! Jeg har heldigvis ikke været ude for det selv!