Avatar billede blim Nybegynder
07. august 2003 - 10:33 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Asp & Lingo

Hej igen... efter søgen i lang tid efter en shockwave safe Xtra som kan læse Access Databaser giver jeg hermed op! :(
Nu vil jeg gerne vide om der er nogen der ved om man kan implementere ASP ind i Lingo... jeg ved det kan lade sig gøre med HTML men det er også noget lidt andet :)

mvh
Blim
Avatar billede kanding Nybegynder
07. august 2003 - 11:05 #1
Hvad er det du gerne vil opnå/kunne?
Avatar billede jmc Nybegynder
07. august 2003 - 11:41 #2
Der findes 100 løsninger. Det handler sopm kanding skriver om at vælge den rigtige og det kommer and på hvad du vil producere. Det er måske XML du skal anvende og lade ASPén skrive XML som du henter ind i shockwave.
Avatar billede blim Nybegynder
07. august 2003 - 13:25 #3
Det jeg vil opnå med alt det her, er at kunne læse de forskellige felter i en access database og få det ind i en global som en string. :) ... f.eks.
Navn = "Blim"
Efternavn = "Blom"
osv.
Avatar billede kanding Nybegynder
07. august 2003 - 15:51 #4
Prøv:
id = getNetText("http://www.somewhere.com/aspscriptet.asp?")

i en exitFrame tester du:

on exitframe me
if netDone(id) AND netError(id) = "OK" then
  gMyGlobalVariable = nettextResult(id)
      else
      alert(string(neterror(id)))
    end if
end
Avatar billede mortenmj Nybegynder
12. august 2003 - 19:53 #5
Nu kan jeg ikke huske så meget ASP, men jeg har samme problem med PHP...
Hvis du skriver noget ud i ASP fx. "Fornavn Efternavn, alder" så er der et problem pga. "," ved komma splitter Director strengen og tror alder skal stå i en textmember for sig selv... ellers er det som Kanding nævner getNetText du skal bruge, læs lidt i hjælpen den er ret god på området.
Avatar billede kanding Nybegynder
13. august 2003 - 08:27 #6
Problemet er leveringen af tekst fra ASP/PHP. Når man spørger på en getNetText(), så får man det tekst der eksisterer mellem ""(gåseøjne) . Hvis der er mere end de 2 gåseøjne, så kommer det ikke med !
Derfor laver man tit en parser. Dens funktion er at analysere og dele strengene op.
ASP/PHP sender fx. denne streng: "alder;29,navn;blim,score;100"
I director deler man så strengen op i forskellige bider med først the itemdelimiter = "," hvor man får "alder;29" osv.
Vi tæller hvor mange dele der er og looper igennem dem alle.
Ved at sætte the itemdelimiter = ";" får vi "alder" som item[1] og 29 som item[2]
Get the picture...????
Avatar billede blim Nybegynder
13. august 2003 - 12:32 #7
Det sidste vidste jeg på forhånd... men kunne man så gå så langt i dette spørgsmål og spørge om en af jer måske ved hvad jeg skal skrive i den ASP fil? <:)

Hvad skal der stå før den returnerer de strenge til getnettext?
og i øvrigt... kan man bruge putnettext i dette tilfælde til at tilføje til databasen?
Avatar billede kanding Nybegynder
13. august 2003 - 14:02 #8
Jeg er ikke den store asp haj, men de gange jeg selv har lavet det har jeg sendt det retur sådan som jeg ville have det. Noget ala:
If myRS.EOF Then
mainMessage="not found"
Else
mainMessage = myRS("fra") & ";" & myRS("til_navn") & ";" & myRS("locs")
End If
Avatar billede jmc Nybegynder
13. august 2003 - 14:17 #9
for at skrive noget i databasen skal du stadigt benytte getnettext med en query som du vil skrive f.eks. skriv.asp?variabel="dette skal skrives til databasen"
Avatar billede blim Nybegynder
13. august 2003 - 15:06 #10
Har fundet ud af hvad der skal stå i ASP filen så man læser det... :) men ved du evt. hvordan man så skriver til databasen vha. putnettext??
Avatar billede kanding Nybegynder
13. august 2003 - 15:13 #11
tjek postNettext()