Avatar billede amadeus Nybegynder
06. august 2003 - 21:29 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Samba netværksnavn

Jeg kan ikke få min samba server på min Redhat 9.0 maskine til at identificere sig ordentligt på netværket. Enten tager den en andens maskines navn (fx \\computer), og putter sin egen kommentar ind (fx. Samba server), eller også kalder den sig \\Localhost.
I begge tilfælde kommer der en fejlmeddelse der siger at der er to ens netværksnavne der skaber konflikter.

Er der nogen der kan fortælle hvad der skal stå i smb.conf for at få det til at virke?
Avatar billede gonza.dk Nybegynder
06. august 2003 - 21:37 #1
i min står der:

workgroup = netværksnavn
Avatar billede amadeus Nybegynder
06. august 2003 - 22:03 #2
Hos mig definerer workgroup sjovt nok hvilken workgroup man er med i ..... Det jeg leder efter er selve "computernavnet" som det hedder i windows.
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2003 - 22:33 #3
Prøv med:

netbios name = det-navn-den-skal-have
Avatar billede amadeus Nybegynder
06. august 2003 - 22:34 #4
Desværre... har prøvet
Avatar billede arne_v Ekspert
06. august 2003 - 22:37 #5
Har du også givet den et navn som matcher maskinens rigtigt navn og hosts
filen ?
Avatar billede esbenrt Nybegynder
07. august 2003 - 04:36 #6
server string = navn
Avatar billede amadeus Nybegynder
07. august 2003 - 14:59 #7
arne_v >> Maskinens rigtige navn = ...?

Jeg prøver det der med 'server string =' om et par timer, når jeg får tid.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2003 - 15:11 #8
IP navn
Avatar billede amadeus Nybegynder
07. august 2003 - 15:12 #9
Og hosts filen = ?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. august 2003 - 15:18 #10
/etc/hosts
Avatar billede amadeus Nybegynder
07. august 2003 - 15:35 #11
Jeg prøver når jeg får tid.
Avatar billede amadeus Nybegynder
31. august 2003 - 00:14 #12
Problemet var bare noget med rettigheder... Og så kunne den vist heller ik lide at jeg havde sat / til at være shared.
Nå - læg nogle svar, så får i nogle points for ulejligheden.
Avatar billede amadeus Nybegynder
22. september 2003 - 22:18 #13
Jamen så lukker jeg da bare....