Avatar billede snie97 Nybegynder
05. august 2003 - 09:46 Der er 1 løsning

At tage ishockeybilleder

Hej

Hvilke indstillinger (blænde,lukker,ISO) er bedst til ishockey?

Lukkeren skal jo helst være meget hurtig da spillet er hurtigt, men blænden skal jo også følge med, og ISO'en skal være den rigtige hvis ikke isen skal ligne æblejuice...

Så hvad er jeres forslag?
Avatar billede bdo Nybegynder
18. august 2003 - 23:17 #1
Jeg klarede mig engang med 400 ASA/27 DIN da jeg fotograferede i et cirkus.

Så med de film man i dag har vil jeg foreslå du bruger en 400 ASA film og største blænde - så du får det hurtigste lukkertid.
Ved sportsoptagelser gælder det som regel om at kunne "fryse" bevægelsen så derfor største blænde og korteste tid. Filhastigheden må så blive et kompromis mellem størrelsen på kornene og hvor meget lys der er til rådighed - i dit tilfælde hvor kraftige projektører der er i skøjtehallen.

Du kan også prøve at følge bevægelsen med kameraet, så du får motivet skarpt men til gengæld bliver baggrunden uskarp p.gr.a. bevægelsen. Det er f.eks. godt til motorsport, men nok lidt svært at udnytte til ishockey.